Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MUKAVEMET II Birinci Düzey İNŞ 204 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İNŞ 203 MUKAVEMET-I DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CENGİZ DURAN ATİŞ, DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜSLÜM KILINÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Dersliklerde normal ders anlatımı.
Dersin Amacı 1-Cisim de oluşacak iç kuvvetlerin hesabı ve cismin iç kuvvetlere karşı koyabilmesi için boyutlarının tasarımı. 2-Hem tasarım hem de hiperstatik sistemlerin hesabında kullanmak amacıyla defermasyonların hesabı. 3-Basınç altındaki elemanların tasarımı için cisimlerin stabilite karakteristiklerinin hesabı.
Dersin Tanımı Yapı elemanlarında, kesit ağırlık merkezinin ve atalet momentinin hesabı. Eğilmeye maruz çubuk elemanlarda oluşan gerilmelerin hesabı ve boyutlandırma. Kesme ve eğilme etkisindeki elemanlar, eğilme ve normal kuvvet etkisinde bulunan elamanlar, eğilme ve burulma etkisinde bulunan elemanlar üzerinde oluşan gerilmelerin hesabı. Hiperstatik sistemlerde oluşan deplasmanların elastik eğri ve enerji yöntemleri ile hesaplanması. Uygunluk koşulları ile sistemlerin çözümü.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Kesitlerin statik momenti ve ağırlık merkezinin hesabı.
2 Atalet momentlerinin hesabı.
3 Atalet momentleri için paralel eksen teoremi.
4 Atalet momentlerinin eksenlerin dönmesine göre hesabı.
5 Asal atalet momentlerinin hesabı ve mohr dairesi yöntemi.
6 Çubukların basit eğilmesi.
7 Bileşik eğilme: Kesmeli eğilmesi.
8 Bileşik eğilme: Normal kuvvet ve eğilme hali.
9 Bileşik eğilme: Burulmalı eğilme.
10 Elastik eğrinin bulunması.
11 Çubuklarda deplasmanalın hesabı: Elastik eğri.
12 Deplasmanların hesabı: Süperpozisyon metodu.
13 Deplasmanların hesabı: Enerji metodu.
14 Deplasmanların hesabı: Castigliano metodu.
15 Deplasmaların hesabıyla, hipersatik sistemlerin çözümü.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çubuk taşıyıcı sistemlerin ağırlık kuvvetleri etkisi altında mesnet tepkilerini ve iç kuvvetlerin çözümünü yapabilmek.
2 Yukarıdaki çözüm sonucu bulunan iç kuvvetler nedeniyle cisim içinde oluşacak gerilme ve şekil değiştirmeleri hesaplayabilmek ve cismin boyutlarını maruz olduğu zorlanmalara belirli bir emniyette dayanacak şekilde tasarlamak.
3 Hiperstatik sistemleri uygunluk denklemleri kullanarak çözümüne ulaştırmak ve tasarlamak.
4 Virtüel iş prensibi yardımıyla hipersatik sistemleri çözmek.
5 Castigliona Teoremlerini deplasman hesabında kullanmak.
6 Elastik eğri hesabı yapmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Yalçın Mengi tarafından hazırlanmış ders notları.
Yardımcı Kaynaklar Mukavemet 2, Prof. Dr. Mehmet H Omurtag

Ders İle İlgili Dosyalar