Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOFİZİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci Düzey BFZ 506 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Yüksek Lisans öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere biyofiziksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ders, yüksek lisans döneminde her yarıyılda açılan ve tüm yüksek lisans öğrencilerinin alabileceği, haftada 3 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Hücre membranı üzerinden transport
2 Hücre membranı üzerinden transport
3 Dinlenme potansiyeli; Uyarı potansiyelleri
4 Dinlenme potansiyeli; Uyarı potansiyelleri
5 Ara sınav
6 Aksiyon potansiyeli
7 Aksiyon potansiyeli
8 Aksiyon potansiyelinin yayılması
9 Aksiyon potansiyelinin yayılması
10 Sinaptik taşıma; Elektriksel sinaptik taşıma
11 Sinaptik taşıma; Elektriksel sinaptik taşıma
12 Final sınavı
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler hücre membranı üzerinden transportu tanımlayabilecek
2 Öğrenciler dinlenme potansiyeli; Uyarı potansiyelleri bilecek
3 Öğrenciler aksiyon potansiyelini tanımlayabilecek
4 Öğrenciler aksiyon potansiyelinin yayılmasını bilecek
5 Öğrenciler sinaptik taşıma; elektriksel sinaptik taşımayı bilecek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 56 3 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders kitabı ÖNERİLEN KAYNAKLAR: 1. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) BİYOMEDİKAL FİZİĞİN TEMELLERİ, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 3, Kardeşler Matbaası Mustafa İçer Yenidoğan Mah. Matbaacılar Sitesi 7. Blok No: 76 569 sayfa, ISBN 978-605-61221-3-2 Kayseri 2010 2. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) BiYOFiZiK, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 3, Akın Matbaacılık ve Ofset Tesisleri, 341 sayfa, ISBN: 975 - 95945 - 0 - 1, Kayseri. 1996, 3. CANER Yusuf ( Prof. Dr. ) ELEKTRiK VE ELEKTRODiNAMiK, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 2, Erciyes Üniversites Tıp Fakültesi Matbaası, 170 sayfa. , ISBN: 975 - 7598 - 97 - 6, Kayseri. 1995, 4. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) FiZiK-I, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 1, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, 191 sayfa, ISBN: 975 - 7598 - 68 - 2, Kayseri. 1993, 1998 3. baskı Kayseri. 5. diğerleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar