Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖYKÜ İNCELEME Üçüncü Düzey KDE515 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kore edebiyatının incelenmesi ile dünyadaki yeri ve öneminin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Kore Edebiyat tarihinde önemli yere sahip yazarların öyküleri şekil ve içerik açısından incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Öykü İnceleme yöntemi
2 İlkbahar ilkbahar -kim yoo jung
3 İlkbahar ilkbahar -kim yoo jung
4 Kanat- Yi Sang
5 Kanat- Yi Sang
6 Patates- Kim Dong in
7 Patates- Kim Dong in
8 Ara sınav
9 Bizim Cenaze - Pak Bum Sin
10 Bizim Cenaze - Pak Bum Sin
11 Susamış Mevsim- gong Son ok
12 Susamış Mevsim- gong Son ok
13 Gri Kardan Adam- Yun Choe
14 Gri Kardan Adam- Yun Choe
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kore Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak
2 Edebiyat bilgileri aracılığı ile eleştirel ve objektif bir gözle bakabilmeyi sağlamak
3 İfade yetisine katkı sağlamak
4 Farklı dönemlerde yazılan öyküleri inceleyerek Koreyi, Korelileri ve Kore edebiyatını yakından tanımayı sağlamak
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 6 42
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. kim Yun Shik , Kim U chong vd., (2008), Modern Kore Edebiyat Tarihi, Hyonde Munhak yayınları, Kore 2.Kim Dong in ,vd., 1998, Okunması gereken öykü ve romanlar 1-2 , Taimgihök yayınları, Kore 3. Yung Hee Kim , Jeyseon Lee, 2004, Readings in Modern Korean Literature, Hawai yayınları, USA. 4. Kim Na Yong,1992, Kore Öykü Edebiyatı,Haso yayınları,Kore
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar