Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜR TARİHİ Birinci Düzey MİM S46 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ HALİL SENCER ERKMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı _
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Kültürel bir varlık olan insanın çağlar boyunca din,dil,söylence,sanat, bilim ve felsefe gibi kültürel formları bağlamında ürettiği değerlerin araştırılması
Dersin Tanımı İnsanoğlunun geçmişten günümüze kültürel gelişiminin öyküsünü, din,dil,sanat,söylence ve felsefe yapıtları aracılığı ile ele alınması.

Dersin İçeriği
1 Dersin amacı ve içeriğine ilişkin genel bilgilendirme.
2 Kültür kavramı üzerine tartışma.Kültür formları
3 Sembolik Form anlayışı Din,dil,söylence ve sanat ilişkisi
4 Mezopotamya söylenceleri üzerinden örnekleme,
5 Söylence kavramı ve söylencelerin karakteri üzerine Eski Mısır söylenceleri
6 Yaratılış efsaneleri Ara Sınav ödevi konusunda bilgilendirme, genel tartışma
7 Ara-sınav
8 Resmi tatil (23 Nisan)
9 Türk Kültür Tarihine genel bakış
10 Orta Asya Türk söylenceleri, türeyiş efsaneleri
11 Ramazan Bayramı tatili
12 Anadolu Türk kültürünün sanat ve mimarlık formlarına yansıyan verileri
13 Örnekler üzerinden genel tartışma.
14 Örnekler üzerinden genel tartışma.
15 Örnekler üzerinden genel tartışma.
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kültür tarihinin verileri konusunda bilgi ve kültür sahibi olur.
2 Din,dil, söylence, sanat gibi kültür formları hakkında ilgi geliştirir.
3 Kültür formlarında biçim ve anlam ilişkisi üzerine farkındalık geliştirir.
4 Sembolik düşünme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Mimarlık kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
6 Kültür tarihi verilerinden yararlanarak mimarlıkta biçim ve anlam çözümlemesi yapar.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Nermi Uygur. "Kültür Kuramı", Bozkurt Güvenç. İnsan ve Kültür, Doğan Özlem. Kültür Bilimleri ve Kültür felsefesi", Ernst Cassirer. "İnsan Üstüne bir Deneme", Ekrem Akurgal"Anadolu Uygarlıkları", Azra Erhat, "Mitoloji Sözlüğü", Joseph Campbell, "Batı Mitolojisi", İlkel Mitoloji, Yaratıcı Mitoloji, Bahaeddin Ögel, "Türk Mitolojisi, 2 cilt, Emel Esin, "Türk Kozmolojisi", "Türk Kültürü El Kitabı", "Türklerde Maddi Kültürün Oluşumu", Mircae Eliade,"Şamanizm", "Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi","Kutsal ve Dindışı", Anne Marie Schimmel,"Sayıların Gizemi"

Ders İle İlgili Dosyalar