Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON İkinci Düzey SEC124 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. Çağatay Engür
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğreniciye düşüncelerini, duygularını, fikirlerini, kazanımlarını doğru, anlaşılır, akıcı, etkili şekilde sözlü anlatabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders doğru ve güzel konuşma yeterliliğini geliştirmek adına öğrencinin, diksiyon konusunda bilgi edinmesi, bu konuda çalışma yapması, söyleyiş yanlışları ve konuşma bozukluklarını gidermesi, konuşma türlerinin özelliklerini bilmesi ve uygulanmasını yapmak adına tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Sözlü iletişim, ses aletlerimiz ve solunum
2 Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma
3 Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma
4 Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması
5 Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması
6 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
7 Türkçenin özellikleri- Toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
8 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
9 Vize sınavı
10 Vize değerlendirme. Vurgu- Tonlama
11 Vurgu- Tonlama
12 Hazırlıklı Konuşma
13 Beden Dili
14 Söyleyiş Kuralları
15 Konuşma kusurları-I
16 Konuşma kusurları-II
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin sözlü olarak kendini rahat ve etkili bir şekilde ifade etmesi
2 Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek adına doğru nefes alma tekniklerini, artikülasyon, vurgu, tonlama tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek.
3 Öğrencinin sesi ve beden dilini kullanarak etkili bir sözlü iletişim becerisi kazanması
4 Topluluk karşısında hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapabilmesi
5 Öğrencinin bir konu hakkında konuşma gerçekleştirirken, konuyu giriş gelişme sonuç olarak planlayabilmesi, mantık sıralamasına göre konuşmanın sınırlarını belirlemesi ve kolay anlaşılır halde getirmesi
6 Konuşmanın inandırıcı, güven verici, ilgi çekici, bilgi verici ve dinleyici temelli olmasının sağlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baltaş,Z.(2015)& Baltaş,A., Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi Göçgün,Ö., Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ankara: Nisan Kitabevi Şenbay(1989), N., Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi MEB(2006), Diksiyon I., Ankara
Yardımcı Kaynaklar Baltaş,Z.(2015)& Baltaş,A., Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi Göçgün,Ö., Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ankara: Nisan Kitabevi Şenbay(1989), N., Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi MEB(2006), Diksiyon I., Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar