Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI Birinci Düzey RTS368 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SACİDE ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. SACİDE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Türkiye ekonomisi ile ilgili temel kavramlar, Türkiye’nin çeşitli sosyo-ekonomik göstergeleri ve Türkiye ekonomisinin makro ekonomik göstergelerinin tarihi gelişiminin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Türkiye ekonomisinde merak edilen konular, kamu maliyesi, AB ile ilişkiler, özelleştirme, istikrar politikaları, para-banka ve merkez bankası ilişkileri ve dış sektör ana başlıklarıyla ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 EKONOMİ BİLİMİ VE MİKRO VE MAKRO EKONOMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAM VE TEORİLER
2 TÜRKİYE’NİN NÜFUSU VE YAPISI
3 TÜRKİYE’DE İSTİHDAM VE İŞSİZLİK
4 TÜRKİYE’NİN MİLLİ GELİRİ VE GELİŞİMİ - TÜRKİYE’DE KAMU MALİYESİ: YAPISI VE SORUNLARI
5 TÜRKİYE’DE ENFLASYONUN GELİŞİMİ, TEMEL NEDENLER VE ALINABİLECEK ÖNLEMLER
6 TÜRKİYE’NİN ÖDEMELER BİLÂNÇOSU VE DIŞ TİCARET POLİTİKASI İLE İLGİLİ GELİŞMELER
7 TÜRKİYE''''DE GELİR DAĞILIMI VE SOSYAL POLİTİKALAR
8 TÜRKİYE’DE KİT’LERİN ÖNEMLİ SORUNLARI VE ÖZELLEŞTİRME FAALİYETLERİ
9 TÜRKİYE’DE MALİ SİSTEMİN YAPISI, SORUNLARI VE FİNANS PİYASALARI
10 TÜRKİYE’DE TARIM SEKTÖRÜNÜN YAPISI VE SORUNLARI
11 TÜRK SANAYİSİNİN GELİŞİMİ, YAPISI VE SORUNLARI
12 TÜRKİYE''''DE HİZMET SEKTÖRÜNÜN YAPISI VE SORUNLARI
13 AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİ
14 AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE TÜRKİYE’NİN KONUMU
15 TÜRKİYE EKONOMİSİNİN GELECEK PERSPEKTİFLERİ
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye''nin ekonomisi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2 Türkiye''nin nüfusunu ve ekonomik yapısını kavrar.
3 Türkiye''deki milli gelirin gelişimini kavrar.
4 Türkiye''deki mali sistemin yapısını kavrar.
5 Türkiye''de tarım ve sanayi sektörlerinin yapısını kavrar.
6 Avrupa Birliği süreci ve bu süreçte Türkiye''nin konumunu kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aslan EREN, Türkiye Ekonomisi, Ekin Yayınevi,
Yardımcı Kaynaklar Hüseyin Şahin, Türkiye Ekonomisi, Ezgi Yayınevi, Yakup Kepenek, Nurhan Yentürk Türkiye Ekonomisi Remzi Kitabevi, Cihan Dura, Türkiye Ekonomisi, Erciyes Üniversitesi Yayınları Ahmet Kılıçbay, Türk Ekonomisi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Nazif Kuyucuklu, Türkiye İktisadı, Filiz Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar