Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 İkinci Düzey HKO 815 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders döneminin başarıyla tamamlanması gerekir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör YRD.DOÇ. AHMET KILINÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör Gündüz Alp Aslan
Dersin Veriliş Şekli Yazılı çalışma
Dersin Amacı Kamu hukuku doktora programının amacı öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş, hukukun kavram ve kurallarına, hukuk mevzuatına hâkim yüksek düzeyde hukukçu yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Burada, araştırmaya dayalı bir eğitim süreci sonucunda, ulusal ve uluslararası gelişmeler takip edilerek, değerlendirilecektir. Hukuki sorun ve uyuşmazlıkların tespit edilerek çözümlenmesini sağlayan bir birikim hedeflenmektedir. Bu eğitim sonucu, hukuki muhakeme yetisiyle donatılmış, eleştirel düşünme ve bireyleri ve toplumu hukuki konularda aydınlatabilme yeteneği de geliştirilecektir. Uluslararası akademik platformlarda bilimsel çalışma yapıp, görüş ve bildiri de sunabilen uluslararası düzeyde hukukçu yetiştirilmesi de temel hedeflerdendir.
Dersin Tanımı Doktora Programı, 2 dönem ders ve 4 dönem tez çalışması olmak üzere 6 dönemden oluşmaktadır. Her ders döneminde 2 zorunlu ders yanında seçimlik derslerden de 2 tane seçilecektir. Her ders haftalık 3 saat teorik olarak yapılacak ve 3 kredi sayılacaktır. Yüksek lisans derecesi alabilmek için; her ders döneminde 12’şer krediden toplam 24 kredi tamamlamış olmak, kredisiz seminer dersini başarıyla vermek ve doktora tezini başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir.

Dersin İçeriği
1 Kamu hukuku doktora programının amacı öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş, hukukun kavram ve kurallarına, hukuk mevzuatına hâkim yüksek düzeyde hukukçu yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Burada, araştırmaya dayalı bir eğitim süreci sonucunda, ulusal ve uluslararası gelişmeler takip edilerek, değerlendirilecektir. Hukuki sorun ve uyuşmazlıkların tespit edilerek çözümlenmesini sağlayan bir birikim hedeflenmektedir. Bu eğitim sonucu, hukuki muhakeme yetisiyle donatılmış, eleştirel düşünme ve bireyleri ve toplumu hukuki konularda aydınlatabilme yeteneği de geliştirilecektir. Uluslararası akademik platformlarda bilimsel çalışma yapıp, görüş ve bildiri de sunabilen uluslararası düzeyde hukukçu yetiştirilmesi de temel hedeflerdendir.
2 Doktora Programı, 2 dönem ders ve 4 dönem tez çalışması olmak üzere 6 dönemden oluşmaktadır. Her ders döneminde 2 zorunlu ders yanında seçimlik derslerden de 2 tane seçilecektir. Her ders haftalık 3 saat teorik olarak yapılacak ve 3 kredi sayılacaktır. Yüksek lisans derecesi alabilmek için; her ders döneminde 12’şer krediden toplam 24 kredi tamamlamış olmak, kredisiz seminer dersini başarıyla vermek ve doktora tezini başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir.
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak kamu hukuku alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde genişletebilir ve derinleştirebilir.
2 Kamu hukuku konusundaki bilgilerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara varabilir.
3 Kamu hukukunun ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak, bu ilişkilerden sonuçlar çıkarabilir.
4 Kamu hukuku alanındaki bilimsel çalışmalar, mevzuat ve yargı kararlarına hâkimdir.
5 Karşılaştırmalı hukuk ile uluslararası hukukun verilerinden yararlanabilir; uluslararası sözleşmeler konusunda derinlemesine bilgi sahibidir.
6 Kamu hukuku alanında araştırma yöntemlerinde en üst düzeyde beceri kazanır.
7 Kamu hukukuna dair edinilen bilgileri hukuki sorunların ve uyuşmazlıkların çözümünde kullanabilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 90 6 540
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 30 3 90
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kamu hukuku kaynakları
Yardımcı Kaynaklar Mevzuat

Ders İle İlgili Dosyalar