Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PLASTİK VE REKONTRÜKTİF CERRAHİ İkinci Düzey ELK616 11 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Galip K. Günay, Prof. Dr. Atilla Çoruh, Prof. Dr. İrfan Özyazgan, Doç. Dr. Teoman Eskitaşçıoğlu, Öğrt. Gör. Dr. C. Alper Kemaloğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilm Dalı araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Teorik, uygulamalı pratik
Dersin Amacı Elektif “Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Stajı”nın amacı, Dönem IV’de verilen temel Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi eğitimi sonrasında, bölümün ilgi alanına giren hastaların daha yakından ve pratik uygulamalara yönelik olarak değerlendirilmesini sağlayacak şekilde hastaların muayeneleri, tedavi planlarının yapılması ve tedavileri ile tedavi sonrası kontrol muayenelerinde aktif katılımın sağlanmasıdır.
Dersin Tanımı Eğitim döneminde her ay 1 veya 2 öğrenci bu dersi almaktadır. Eğitim sırasında hastaların poliklinik muayeneleri ve ayaktan teşhis-tedavi işlemlerine, yatan hastaların tedavilerinin planlanması ve uygulama aşamalarına öğretim üyeleri gözetiminde ve uzmanlık öğrencileri eşliğinde katılarak pratik uygulamalar yapılmaktadır. Eğitimin uygulama alanı anabilim dalının polikliniği, kliniği, ameliyathanesi ve Yanık Ünitesi'nden oluşmaktadır. Anabilim dalındaki seminer ve makale saati eğitimlerine de katılan öğrenciler bir konuda seminer hazırlayarak sunmakta ve 3 günde bir olmak üzere anabilim dalı araştırma görevlileri ile birlikte nöbet tutmaktadırlar.

Dersin İçeriği
1 Poliklinik hasta muayenesi
2 Yatan hasta hazırlanması
3 Ameliyat öncesi hazırlık
4 Yara ve yanık pansumanı
5 Steril şartlarda ameliyat ekibine katılım
6 Yanık hastası muayenesi
7 Seminer hazırlama ve sunumu
8 -
9 -
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dudak-damak yarıkları, sindaktili gibi doğumsal anomalileri tanımlayabilmeli ve tedavi hakkında bilgi sahibi olmalı, gerekli ön işlemleri yaparak, uzmana yönlendirebilmeli
2 Deri ve yumuşak doku yaralanmalarını tanımlayabilmeli, acil tedavisini (basit olanların dikişle kapatılması) yapabilmeli ve gerekenleri uzmanına yönlendirebilmeli
3 Yüz kemiklerinin kırıklarını basitçe tanımlayabilmeli ve tedavisi için uzmanına yönlendirebilmeli
4 Derideki uzun süreli iyileşmeyen yara şeklinde kendini gösteren deri kanserlerini tanıyabilmeli ve ön işlemleri yapıp uzmanına yönlendirebilmeli; bu kanserlerden korunma önlemlerini uygulayabilmeli
5 Yanıkları ve donukları tanımlayabilmeli, tedavi hakkında bilgi sahibi olmalı, acil tedavisini yapabilmeli ve gerekenleri uzmanına yönlendirebilmeli
6 Çeşitli yaraların kapatılma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Plastik Cerrahide Temel İlkeler. Richards AM. Tosun Z. (Çeviri Ed.), Nobel Tıp Kitabevi 2007. Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Ders Kitabı. Güzel MZ. (Ed), İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Estetik Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi. Çağdaş A. (Ed). Ege Üniversitesi Basımevi, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar