Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE II İkinci Düzey REH202 4 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili İngilizce.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından görevlendirilen Öğretim Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Teorik.
Dersin Amacı Öğrencilere orta düzeyde dört ana İngilizce becerisinin (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) aktif bir şekilde kullanımını kazandırma.
Dersin Tanımı Öğrencilerimiz dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini orta düzeyde cümlelerle ifade ederler.

Dersin İçeriği
1 Geniş zaman, Şimdiki zaman, Durum bildiren fiiller.
2 Yakın geçmiş zaman, Fiil kalıpları.
3 Geçmiş zaman, Geçmiş zamanın hikayesi, Yakın geçmiş zaman.
4 Tahmin bildiren ifadeler, Gelecek zaman kalıpları.
5 Yakın geçmiş zaman, Geçmiş zaman, Yakın geçmiş zamanda süreklilik
6 Modal (yardımcı) fiiller, Şart cümleleri: 1. tip, Zaman cümlecikleri.
7 Sıfatlarda derecelendirme, Geçmişteki alışkanlıklar, Geçmiş zaman.
8 Modal (yardımcı) fiiller (Mevcut durum ve geçmişle ilgili tahminler).
9 Tanımlıklar, Edilgen çatı.
10 İlgi cümlecikleri (tanımlayan), Şart cümleleri: 2. tip.
11 Aktarma cümleleri.
12 Geçmiş zamana dair Modal (yardımcı) fiiller.
13 Geçmiş zamana dair Modal (yardımcı) fiiller.
14 Genel tekrar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerimiz başka birine ait cümleleri aktarabilirler.
2 Öğrencilerimiz soruları aktarabilirler.
3 Öğrencilerimiz isim fiilleri kullanabilirler.
4 Öğrencilerimiz şart cümlelerinde 3. tipi kullanarak geçmişten bahsedebilir.
5 Öğrencilerimiz isim ve fiillerden sıfat ve zarflar yapabilirler.
6 Öğrencilerimiz miktar belirleyicileri etkili bir şekilde kullanabilirler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 14 140
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 14 84
Ödevler 5 8 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 5 5 25
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     309
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 10 40
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Life Intermediate
Yardımcı Kaynaklar Life Intermediate Workbook

Ders İle İlgili Dosyalar