Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ İkinci Düzey FDB 517 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin din eğitiminin çeşitli boyutları ile gelişim ve öğrenme psikolojisinin ilke, kuram, model vb. arasındaki ilişkileri kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilerin din eğitiminin çeşitli boyutları ile gelişim ve öğrenme psikolojisi arasındaki ilişkiler tartışılmakta, örgün ve yaygın din eğitimi uygulamalarının nasıl daha nitelikli hale getirilebileceği üzerinde durulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Din-eğitim-psikoloji- Eğitim psikolojisi-din eğitimi psikolojisi
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler, süreçler
3 Bedensel gelişim-din eğitimi ilişkisi
4 Bilişsel gelişim-din eğitimi ilişkisi
5 Bilişsel gelişim-din eğitimi ilişkisi
6 Kişilik gelişimi- din eğitimi ilişkisi
7 Kişilik gelişimi- din eğitimi ilişkisi
8 Ahlak gelişimi-din eğitimi ilişkisi
9 Dini gelişim kuramları- Gelişim alanları ilişkisi
10 Dini gelişim kuramları- Gelişim alanları-din eğitimi ilişkisi
11 Davranışçı öğrenme kuramları -din eğitimi ilişkisi
12 Bilişselci öğrenme kuramları-din eğitimi ilişkisi (Bilgiyi işleme kuramı
13 Bilişselci öğrenme kuramları-din eğitimi ilişkisi (yapılandırmacı Öğrenme Kuramı, Beyin Temelli Öğrenme,
14 Öğrenme Ürünleri ve Din Eğitimi
15 Din Eğitiminde Bireysel Farklılıklar
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din-eğitim-psikoloji kavramlarının aralarındaki ilişkileri açıklayabilir.
2 Din Eğitiminin psikolojik temellerinin kapsamını tartışabilir.
3 Bireyin gelişimiyle ilgili temel kavram, ilke ve süreçleri açıklayabilir.
4 Bedensel gelişimle din eğitimi ilişkisini açıklayabilir
5 Bilişsel gelişimle din eğitimi ilişkisini açıklayabilir.
6 Kişilik gelişimi ile din eğitimi ilişkisini açıklayabilir.
7 Ahlak gelişimi ile din eğitimi ilişkisini açıklayabilir.
8 Dini gelişim kuramlarını tartışarak din eğitimi ile ilişkisini açıklayabilir.
9 Davranışçı öğrenme kuramları ile din eğitimi ilişkisini açıklayabilir.
10 Bilişselci öğrenme kuramları ile din eğitimi ilişkisini açıklayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 10 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M.Erden-Yasemin Akman, Eğitim Psikolojisi, N.Senemeoğlu: Gelişim-Öğrenme-Öğretme: Mualla Selçuk: Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler Faruk Karaca, Dini Gelişim teorileri,
Yardımcı Kaynaklar M. emin Ay, Çocuklara Allah’ı nasıl öğretelim DİNİ GELİŞİM KURAMLARI, Ralph W. Hood, Jr vd. Çev.: M.Doğan KARACOŞKUN, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi IV (2004), Sayı: 4

Ders İle İlgili Dosyalar