Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI II İkinci Düzey HEM 712 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Öğrenci en az 60 kredi ders almış olmalıdır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİLİZ ÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nuray ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif Yöntem
Dersin Amacı Bu ders, tez çalışması süresince öğrenciye çalışmasıyla ilgili danışmanlık ve yönlendirmenin yapılmasını amaçlar.
Dersin Tanımı Öğrencinin tezi ile ilgili danışmanlığın yapıldığı uygulamalı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
2 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
3 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
4 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
5 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
6 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
7 Tez çalışmasının bulgularının yazılması
8 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
9 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
10 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
11 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
12 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
13 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
14 Tez çalışmasının tartışma bölümünün yazılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çalışmasında bulgularını net bir biçimde sunar.
2 Çalışma sonuçlarını literatür doğrultusunda tartışabilir.
3 Çalışma sonuçlarına göre öneriler sunar.
4 Tez konusunda edindiği bilgileri değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır.
5 Tez konusunda karşılaştığı bir sorunu sorumluluk alarak çözebilir.
6 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 60 8 480
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 90 90
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     626
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğrencinin tezi ile ilgili kitap ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar Tezler ve süreli yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar