Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ II Üçüncü Düzey FZY 852 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tüm derslerden başarılı olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURCAN DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Araştırma konunlarının sunumlar, açıklamalar, eğitim CD kullanımı, ve diğer yöntemlerle... .
Dersin Amacı Bir araştırma planının yapılması ve araştırmada meydana gelen sorunların üstesinden gelme yolları
Dersin Tanımı Araştırma ile ilgili konuların ve tez aşamalarının belirlenmesi

Dersin İçeriği
1 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
2 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
3 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
4 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
5 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
6 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
7 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
8 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
9 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
10 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
11 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
12 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
13 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
14 Araştırma konularının belirlenerek ilişkili konuların açıklanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma verilerinin raporlanması
2 Bilimsel çalışmalar için laboratuvar işleri yeteneği
3 Deney setlerinin hazırlanması
4 Araştırmalarda deneylenrin sonuçlandırılması
5 Deney verilerinin istatistiksel olarak değerlendirilmesi
6 Bulguların sonuçlandırılarak çalışmanın başarılı tamamlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur,
2 Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5 Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6 Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7 Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9 Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlgili Literatür
Yardımcı Kaynaklar Araştırma gayreti

Ders İle İlgili Dosyalar