Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Üçüncü Düzey MB 304 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına, etkili öğretimin gerçekleştirilebilmesi için sınıf yönetimine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Dersin Tanımı • Öğrenci davranışını etkileyen sosyo-psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma, sınıf içinde karşılaşılan davranış sorunları ve alınan önlemler.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme, Sınıf Yönetiminin Temelleri
2 Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf
3 Sınıf Yönetimi Modelleri- Sınıfın Fiziksel Düzeni
4 Sınıfta İstenmeyen Davranışlar ve Baş Etme Stratejileri
5 Sınıf Kuralları
6 Sınıfta Motivasyon
7 Sınıfta Zaman Yönetimi
8 Ara sınav
9 Sınıfta İletişim Süreci
10 Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
11 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
12 Öğretmen - Veli Görüşmelerin Yönetimi
13 Sınıfta Bir Lider Olarak Öğretmen
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okul - sınıf yönetimine ilişkin kavramları ve yaklaşımları bilir;
2 Okul ve sınıfı bir sosyal sistem olarak yorumlayabilir;
3 Sınıf ortamına göre farklı sınıf yönetimi modellerini uygulayabilir;
4 Öğrencilerin çok yönlü öğrenimi için farklı öğretim ortamlarını düzenleyebilir;
5 Sağlıklı iletişim kurabilir;
6 Öğretim kazanımlarına göre farklı öğretim yöntemi ve teknikleri uygulayabilir; Öğretim sürecini planlar ve uygular;
7 Öğrencilerde yaygın olan istenmeyen davranışları tespit etme ve sınıf içi kuralları geliştirerek bu tür davranışları önleyebilir veya çözebilir;
8 Öğrendiklerini alan dışı da kullanabilir ve ilişkilendirir;
9 İşbirliği gerektiren çalışmalar yapabilir; Eleştirilere açık olur ve eleştirilerden yararlanabilir;
10 Eğitim sorunlarının çözümü için önerilerde bulunabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 12 24
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Şişman, M. & Turan, S. (Ed.) (2007). Sınıf Yönetimi. 8.Baskı. Ankara: Pegem Yayınları. • Ada, S. Ve Çetin, M.Ö. (2006). Eğitim ve Öğretim Ortamında Disiplin Nedir? Ankara: Nobel Y. • Erdoğan, İ. (2006). Sınıf Yönetim. İstanbul: Alfa Yayınları • Cafoğlu, Z. (2007). Yeni Gelişmeler Doğrultusunda Sınıf Yönetimi. Ankara. • Çelik, V. (2013). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları. • Çınar, İ. (Ed.) (2012). Sınıf Yönetimi. Ankara: Eğiten Kitapi • Gülşen, C. (2010). Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi. Ankara • Glasser,W.(1999). Başarısızlığın Olmadığı Okul. (Çev.Teksöz, K.). İstanbul • Küçükahmet, L. (Ed.) (2006). Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayınları. • Okutan, M. (2010). Sınıf Yönetiminde Örnek Olaylar. Ankara: Öğreti Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar