Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYA 3 Birinci Düzey FBÖ 207 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere analitik düşünme becerisi, kimyasal analiz yöntemlerini ayırt edebilme becerisi, kimyasal hesaplamalar yapabilme becerisi, organik bileşikleri sınıflandırma, adlandırma ve özelliklerini açıklayabilme becerisi kazandırmak, kimyasal analizlerin ve organik bileşiklerin günlük yaşamdaki kullanım alanları konusunda farkındalık oluşturmaktır.
Dersin Tanımı Analitik kimya (kalitatif-kantitatif analiz yöntemleri, anyon-katyon analizi, kimyasal hesaplamalar, gravimetrik analiz, titrimetrik analiz, volumetrik analiz, enstrümental analiz yöntemleri) ve organik kimya (organik kimyaya giriş ve organik bileşikler) konularını kapsayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Analitik kimyanın tanımı ve amacı,
2 kalitatif ve kantitatif analiz yöntemleri,
3 kimyasal analiz sonuçlarının değerlendirilmesi,
4 kimyasal hesaplamalar,
5 gravimetrik analiz,
6 titrimetrik analiz,
7 titrimetrik analiz,
8 enstrumental analiz yöntemleri,
9 ara sınav
10 organik bileşikler,
11 alifatik hidrokarbonlar,
12 aromatik hidrokarbonlar,
13 alkoller, eterler ve fenoller,
14 aldehitler, ketonlar ve karboksilli asitler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Günlük yaşamda analitik kimyanın önemini açıklamak
2 Analitik kimya ile ilgili temel kavramları açıklamak
3 Analitik kimya ile ilgili problemleri çözebilmek
4 Analitik kimya bilgi ve verilerini değerlendirmek ve yorumlamak
5 Analiz yöntemlerini karşılaştırmak
6 Organik bileşikleri ayırt edebilmek
7 Organik bileşikleri adlandırabilmek
8 Organik bileşiklerin özellklerini karşılaştırabimek
9 Organik bileşiklerin elde edilişlerini açıklayabilmek
10 Organik bileşiklerin günlük yaşamdaki kullanım alanlarına örnek verebilmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar H. Bag (2007) Genel Kimya III, PegemA Yayıncılık, Ankara D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, 1997, Analitik Kimya, Saunders College Publishing, United States of America. Genel Kimya 4 (Organik Kimya), Canan Nakiboğlu, 2017, Anı Yayıncılık, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar