Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ASYA’DA POPÜLER KÜLTÜR VE KİTLE KÜLTÜRÜ Birinci Düzey AÇD663 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Z. Nilüfer Nahya
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders, popüler kültür ve kitle kültürü hakkındaki görüşlerini ve çalışma konularını tanımayı, ilişkili kavram ve tartışmalar hakkında bilgi vermeyi, başlıca yayınlardan haberdar olunmasını ve ders kapsamındaki uygulamalarla bu konular hakkında analiz yeteneği kazanılmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında ana ve temel tartışmaların Asya coğrafyasındaki örneklerle anlaşılması ve açıklanması, bu yönde analitik bir bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Bu ders, mevcut popüler kültür ve kitle iletişimi çalışmaları ve tartışmaları kapsamında Asya coğrafyasında öne çıkan araştırmaları incelemektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Kültür Kavramı ve Kültürün Özellikleri
3 Küreselleşme, Teknoloji ve Yerellik
4 Frankfurt Okulu/Eleştirel Kuram
5 Kültürel Çalışmalar/Birmingham Okulu
6 Kimlik ve Televizyon
7 Tüketim ve Reklam
8 Ara Sınav
9 Dizi ve Sinema
10 Yeni Medya
11 Moda ve Giyim Kültürü
12 Gündelik Hayatta İletişim
13 Asya''da Kitle Kültürü
14 Sunumlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Asya''daki insan toplulukları hakkında bilgi edinir; bu çeşitliliğe dair farkındalık kazanır.
2 Farklı yaşam biçimleri, kültürel çeşitlik, kültürler arası ilişkiler gibi konularda kültürler arası karşılaştırma yapabilme kabiliyeti edinir.
3 Popüler Kültür ve Kitle İletişimi konusundaki temel yaklaşımları öğrenir.
4 Popüler Kültür ve Kitle İletişimi konusundaki temel metinleri inceler.
5 Asya''daki popüler kültür etkisini analiz etme becerisi kazanır.
6 Edebiyat, dil ve kültürün popüler kültür içindeki kullanılışını değerlendirme yeteneği kazanır.
7 Kitle iletişim araçlarının Asya halklarındaki etkileri hakkında yorum ve araştırma yapabilme becerisi edinir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4 Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5 Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6 Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7 Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8 Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9 Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10 Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11 Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19 Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kottak. C. P. Antropoloji. Ankara: Ütopya Yayınları. Babacan, M.B. “Yeni Medya Bağlamında Toplumsal Hareketler ve Yeni İnsanın Karakter Analizi” Folklor Edebiyat Dergisi. 295-306. Williams, R. “Teknoloji ve Toplum” Doğu Batı-Popüler Kültür. 221-233 İmançer, Dilek. “Çağdaş Kimliğin Yapılanma Süreci ve Televizyon” Doğu Batı Dergisi/Kimlikler. Sayı 23. 233-250.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar