Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİKSİYON Birinci Düzey YSEÇ 222 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN YUSUF OĞUZ ALTUNTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı ses, nefes ve konuşmayla ilgili tüm vücut enstrümanlarının kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtılması.
Dersin Tanımı ses, nefes ve konuşmayla ilgili tüm vücut enstrümanlarının kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtılması.

Dersin İçeriği
1 diksiyon sanatının önemini ve öğrencinin bedensel çalışmaları
2 ses olayı ve solunum
3 selen, durak ve ton
4 kelimenin elemanları ve söyleyiş
5 söz akımı
6 noktalama
7 sesin bikimleri
8 anlatım doğallık üslüp
9 vize sınavı
10 açıklık, kuvvet
11 imge, incelik
12 seste duygunluk ve çeşitlilik
13 hareket ve taklit
14 mimik alıştırmları
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkçeyi doğru kullanarak sözcüklere gereken değerin verilmesi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 'alıştırmalı diksiyon sanatı', Nüzhet Şenbay, Milli eğitim bakanlığı yayınları, İstanbul, 1991
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar