Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HÜCRE BİYOLOJİSİ Üçüncü Düzey TIB 504 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri TIB 000 Genel Hücre Biyolojisi dersini tamamlamış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN CÜCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Yalnız 1 yarı yıl haftada 2 saat verilen hazırlık Genel Hücre Biyolojisi dersinde, süre sınırlılığı nedeniyle değinilemeyan ayrıntılı bilginin kazandırılması.
Dersin Tanımı Hücre ile ilgili genel bilgilerin ayrıntılı verildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Canlılığa genel bakış, canlılığın birimi nedir? Canlılar hangi kriterlere göre sınıflandırılabilir. Benzerlik ve farklılıklar.
2 Canlı yapısında yer alan atom ve moleküller ve etkileşimleri. Hücrenin genel özellikleri ve kısımları. Prokaryot-Ökaryot, Bitki-hayvan, tek-çok sınıflandırmasına göre farklı hücrelerin kısımları, organellere genel bakış
3 Hücre zarı ve özellikleri
4 Sitoplazmik organeller yapı ve görevleri.
5 Hücre iskeleti ve hücreler arası bağlantılar.
6 Hücre çekirdeği. Genom yapısı ve özellikleri.
7 DNA yapı ve replikasyonu
8 RNA yapısı, biyosentezi, çeşitlerive işlevleri.
9 Protein sentezi.
10 Gen ifadelerinin düzenlenmesi (Prokaryot ve ökaryotlar karşılaştırmalı)
11 Hücre döngüsü, mitoz, amitoz, mayoz hücre bölünmeleri
12 Mendelyen ve mendelyen olmayan kalıtım şekilleri
13 Apoptoz, hücre yaşlanması, rejenerasyon, kök hücre, kanser hücresi. Hakkında özet bilgi.
14 Hücre üzerinde yapılan çalışmalarda kullanılan klasik ve yeni metodlara genel bir bakış.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersi tamamlayan öğrenciler, sağlık bilimlerinin her alanında kullanabilecekleri hücreye ait temel bilgileri almış olacaklardır.
2 DOLDURULACAK
3 DOLDURULACAK
4 DOLDURULACAK
5 DOLDURULACAK
6 DOLDURULACAK
7 DOLDURULACAK
8 DOLDURULACAK
9 DOLDURULACAK
10 DOLDURULACAK

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 35 2 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 35 2 70
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 3 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DOLDURULACAK
Yardımcı Kaynaklar DOLDURULACAK

Ders İle İlgili Dosyalar