Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANITA DAYALI TIP Üçüncü Düzey ELK117 2 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZEYNEP BAYKAN, Doç Dr. Melis Naçar
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sunumlar, Öğrencilerin makale yazmaları ile
Dersin Amacı Dönem 1 öğrencileri, bu dersin sonunda; bilgilerin kanıt değerini yorumlayabilecek, bilgiye kolayca ulaşabilecek, makalenin bölümlerini açıklayabilecek, herhangi bir makaleyi bilimsel kriterlere uygun olarak eleştirebilme becerisini kazanabilecek ve makale yazabilme becerisini kazanacaklardır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler, sunum yaparlar, her türlü aktivitelerinde aktif olarak ve ekip üyesi olarak çalışırlar.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, beklentilerin alınması ve dersin amaç ve öğrenim hedeflerinin anlatılması
2 Bilgilerin kanıt değeri nasıl anlaşılır?
3 Bilgiye ulaşmanın bilgisayar üzerinde pratiği
4 Öğrencilerin kanıta dayalı olarak hazırladıkları posterlerin sunulması
5 Makale nasıl yazılır?
6 Öğrencilerin makale eleştirilerinin öğrenciler tarafından sunulması
7 Makale konusunun seçilmesi
8 Makalede veri toplamak için kullanılacak anket formunun oluşturulması ve verilerin nasıl toplanacağının açıklanması
9 Veri toplama, Giriş ve amacın yazılması
10 Verilerin bilgisayara girilmesi
11 Verilerin analizi, materyal metod ve bulguların yazılması
12 Giriş amaç, materyal metod ve bulguların son kontrollerinin yapılması
13 Tartışmanın yazılması
14 FİNAL: Makalenin sunulması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönem 1 öğrencileri, bu dersin sonunda;
2 Bilgilerin kanıt değerini yorumlayabilecek
3 Bilgiye kolayca ulaşabilecek
4 Makalenin bölümlerini açıklayabilecek
5 Herhangi bir makaleyi bilimsel kriterlere uygun olarak eleştirebilme becerisini kazanabilece
6 Makale yazabilme becerisini kazanacaklardır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     32
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sackett DL. (2001) Evidence-based medicine, how to practice & teach EBM, ISBN-ISSN 0 443 06240 4, Edinburg : Churchill Livingstone. Bland M, (2000) Statistical question in evidence-based medicine ISBN-ISSN 0 19 262992 1, Oxford
Yardımcı Kaynaklar Kuş, E., (2003) Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, ISBN: 975-6376-01-5, Ankara. Day, R.A., (2001) Bilimsel Bir Makale, Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TUBITAK, ISBN: 975-403-175-4, Ankara. Arıcı, H., (1977) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar, Meteksan A.Ş. ISBN: 975-7746-31-2, Ankara. Baykul, Y., (1997) İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Anı Yayıncılık. ISBN: 69656-12-7, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar