Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORCU SAĞLIĞI VE REHABİLİTASYON İkinci Düzey BSB 553 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜRMÜZ KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Sporcu Sağlığı ile İlgili Temel İlkeler ve Rehabilitasyon Prensipleri Öğretilecek
Dersin Tanımı Sporcu Sağlığı ile İlgili Temel İlkeler ve Rehabilitasyon Prensipleri Öğretilecek

Dersin İçeriği
1 1. Sağlık Kavramı
2 2. Genel Sağlık Kuralları
3 3. Sporcu Sağlığı ve Sağlık Hizmetleri
4 4. Egzersiz ve Sağlık İlişkisi
5 5. Spor Sakatlıkları ve Nedenleri
6 6. Spor Yaralanmalarının Önlenmesindeki Genel Kurallar
7 vize
8 7. Spor Branşlarına Göre Spor Sakatlıkları
9 8. Spor Sakatlıklarında Uygulanan İlk Yardım Yöntemleri
10 9. Spor Sakatlıklarında Uygulanan Tedavi Yöntemleri
11 10. Masajın Spor Yaralanmalarındaki Etkisi
12 11. Sakatlık Sonrası Egzersiz Programı
13 11. Sakatlık Sonrası Egzersiz Programı
14 final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1. Sağlık Kavramı
2 2. Genel Sağlık Kuralları
3 3. Sporcu Sağlığı ve Sağlık Hizmetleri
4 4. Egzersiz ve Sağlık İlişkisi
5 5. Spor Sakatlıkları ve Nedenleri
6 6. Spor Yaralanmalarının Önlenmesindeki Genel Kurallar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı mahmut açak spor sakatlıkları
Yardımcı Kaynaklar mahmut açak spor sakatlıkları

Ders İle İlgili Dosyalar