Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZYOLOJİ I Üçüncü Düzey FZY 204 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERCAN BABUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR.TUBA ÖZKUL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sunumlar, İnteraktif
Dersin Amacı Kan, dolaşım,solunum, kas sistem fonksiyonlarını kavrama, hücrelerin su elektrolit, besin ve gaz ihtiyacı ile bu sistemlerin ilişkisini açıklama
Dersin Tanımı Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma prensiplerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği
1 Fizyolojiye giriş ve hücre fizyolojisi
2 Fizyolojiye giriş ve hücre fizyolojisi
3 Sinir sistemi fizyolojisi
4 Sinir sistemi fizyolojisi
5 Sinir sistemi fizyolojisi
6 Endokrin sistem fizyolojisi
7 Kan fizyolojisi
8 Ara Sınav
9 Kan fizyolojisi
10 Kalp fizyolojisi
11 Kalp fizyolojisi
12 Kas fizyolojisi
13 Kas fizyolojisi
14 Solunum fizyolojisi
15 Üriner sistem fizyolojisi
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Vücudun kontrol sistemleri ve homeostaz konusunu öğrenir. Hücrenin yapısını, zar potansiyelleri, zardan geçiş yöntemleri konusunda temel bilgileri edinir.
2 Kan ve elemanlarını, fonksiyonlarını öğrenir.
3 Kalp ve damarların yapısını öğrenir, dolaşım kinetiğini kavrar.
4 İnsan vücudunun iskelet kası, düz kas ve kalp kası yapısını öğrenir.
5 Solunumun mekaniği kavrar.
6 Santral sinir sistemi, periferik sinir sistemi, otonom sinir sistemi konularını öğrenir.
7 Böbrek, vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlar. Hormonların görevlerini bilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A.C. Guyton & Hall, Textbook of Medical Physiology
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar