Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK-II Üçüncü Düzey MAT 112 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersin Veriliş Şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin Amacı Bu dersin amacı mühendislik problemlerini çözmede kullanılan gerekli matematik tekniklerini öğretmektir.
Dersin Tanımı İntegral alma yöntemleri, integralin uygulamları, alan hacim hesabı, kutupsal koordinatlar

Dersin İçeriği
1 Belirsiz integraller, integral alma yöntemleri
2 değişken değiştirmer, kısmi integrasyon yöntemi
3 İndirgeme bağıntıları, basit kesirlere ayırma,
4 trigonometrik integraller
5 Rasyonel fonksiyonların integrali
6 Belirli integraller, belirli integralin özellikleri
7 İntegralin uygulamaları, alan hesabı
8 arasınavlar
9 Hacim hesabı, kesit yöntemi, disk yöntemi
10 Eğri uzunluğun hesabı, dönel yüzeylerin alanı
11 Moment ve ağrlık merkezi, bazı limitlerin integral yardımıyla hesabı
12 Genelleştirilmiş integraller
13 Kutupsal koordinatlar, kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri
14 Kutupsal koordinatlarda alan
15 Kutupsal koordinatlarda yay uzunluğu,yüzey alan hesabı
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İntegral kavramını anlama
2 İntegral yardımıyla alan, hacim, eğri uuznluğu ve yüzey alanı hesaplayabilme
3 Kutupsal koordinarlar yardımıyla, spiral, çember ve gül eğri ailerinin uzunlugunu veya alanlarını hesaplayabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Dennis G. Zill, Warren S. Wright, Calculus, Nobel yayınnları, 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar