Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ İkinci Düzey İSE 521 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEVDET KIRPIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin öğrenme ve öğretme kavrayarak uygulama yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v. b. ) . Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. Örnek uygulamaların yapılması.

Dersin İçeriği
1 Dersin amaç ve felsefesi, kaynakları, ödev konuları ve sunumları hakkında bilgilendirme
2 Sosyal Bilgiler Öğretimiyle ilgili temel kavramlar Sosyal Bilgiler Öğretiminin tanımı Sosyal Bilgiler Öğretiminin tarihsel gelişimi
3 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Farklı Yaklaşımlar Sosyal Bilgilerde İçerik, Kapsam ve Yapı, Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimler
4 Öğrenme kuramları Öğrenme kuramlarının özellikleri Davranışçı öğrenme kuramı
5 Bilişsel Öğrenme Kuramı Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı- uygulamalar
6 Öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle ilgili temel kavramlar ve sunuş yoluyla öğretim stratejisi uygulamalar
7 Öğretim yöntemlerinde planlama
8 Strateji ve yöntemlerin belirlenmesinde dikkat edilecek hususlar Sunuş yoluyla öğretim stratejisi Sunuş Yolunun Uygulanmasında dikkat edilecek hususlar-uygulamalar
9 Buluş ve araştırma yoluyla öğretim stratejileri -uygulamalar
10 Sosyal bilgiler eğitiminde soru sorma, beyin fırtınası ve drama -uygulamalar
11 Sosyal bilgiler eğitiminde grup çalışmaları, metafor ve analojiler -uygulamalar
12 Sosyal bilgiler öğretiminde değişim ve süreklilik kavramları
13 Sosyal bilgiler öğretiminde mekanı algılama
14 Sosyal bilgiler öğretiminde değerlerin öğretme süreçlerinde ele alınması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyal bilgilerle ilgili temel kavramları açıklayabilme
2 Sosyal bilgilerle ilgili temel öğrenme yaklaşımlarını açıklayabilme
3 osyal bilgilerle ilgili temel öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4 Sosyal bilgileri, sosyal bilimler içinde değerlendirebilir
5 Sosyal bilgilerde öğrenme ve öğretme süreçleri ilgili ödevler ve seminerler hazırlayarak sunabilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9 Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10 Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11 Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 12 36
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar