Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENİZ BİYOLOJİSİ İkinci Düzey BİY467 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Denizlerde yaşayan denizel canlıların biyolojisi, ekolojisi ve denizlerde yaşamı öğrencilerimize öğretmektir.
Dersin Tanımı Deniz ve okyanusların genel özellikleri, deniz ve okyanusların jeomorfolojik özellikleri, deniz suyunun fiziksel ve kimyasal karakteristikleri, deniz ekolojisi, bentik ve pelajik canlılar, özel ekosistemler, deniz canlıları sistematiği.

Dersin İçeriği
1 Deniz biyolojisinin tarihsel gelişimi ve bilimsel gezi Uluslararası kuruluşlar ve araştırma merkezleri
2 Okyanus ve denizlerin oluşumu Okyanus ve denizlerin genel özellikleri
3 Okyanus dibinin oluşum teorilleri Deniz diplerinin jeomorfolojik özellikleri
4 Deniz suyunun fiziksel karakteristikleri
5 Deniz suyunun kimyasal karakteristikleri
6 Denizel çalışmalarda önemli hususlar
7 Denizlerde yaşam Yaşam alanı olarak denizler Denizel biyotanın çeşitliliği
8 ARA SINAV
9 Deniz Ekolojisi Tanımlar Denizel ortamın ekolojik kısımları
10 Deniz ekolojisi Denizel canlıların ekolojik sınıflandırılması Ekolojik faktörlerin canlılar üzerine etkisi
11 Bentik canlılar ve kommuniteler
12 Pelajik canlılar ve kommuniteler
13 Özel ekosistemler Nehir ağzı Lagün Mangrov Mercan resifleri
14 Denizde yaşayan canlıların sistematiği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deniz ve okyanusların oluşum ve özelliklerini açıklayabilecektir.
2 Deniz suyunun fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilecektir.
3 Denizel ekosistemleri sınıflandırabilecek ve ekolojik faktörlerin canlılar üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir.
4 Bentik ve pelajik bölgenin canlı toplulukları hakkında bilgi verebilecektir.
5 Özel ekosistemler ve canlı toplulukları hakkında bilgiye sahip olacaktır.
6 Genel anlamda denizel canlıları sınıflandırabilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gelgiday, R., Kocataş, A. Deniz Biyolojisine Giriş. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayını. İzmir 2006.
Yardımcı Kaynaklar Kocataş, A. 1986. Oseonoloji (Deniz bilimlerine giriş. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No:114

Ders İle İlgili Dosyalar