Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENİZ BİYOLOJİSİ Birinci Düzey BİY467 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Denizlerde yaşayan denizel canlıların biyolojisi, ekolojisi ve denizlerde yaşamı öğrencilerimize öğretmektir.
Dersin Tanımı Deniz ve okyanusların genel özellikleri, deniz ve okyanusların jeomorfolojik özellikleri, deniz suyunun fiziksel ve kimyasal karakteristikleri, deniz ekolojisi, bentik ve pelajik canlılar, özel ekosistemler, deniz canlıları sistematiği.

Dersin İçeriği
1 Deniz biyolojisinin tarihsel gelişimi ve bilimsel gezi Uluslararası kuruluşlar ve araştırma merkezleri
2 Okyanus ve denizlerin oluşumu Okyanus ve denizlerin genel özellikleri
3 Okyanus dibinin oluşum teorilleri Deniz diplerinin jeomorfolojik özellikleri
4 Deniz suyunun fiziksel karakteristikleri
5 Deniz suyunun kimyasal karakteristikleri
6 Denizel çalışmalarda önemli hususlar
7 Denizlerde yaşam Yaşam alanı olarak denizler Denizel biyotanın çeşitliliği
8 ARA SINAV
9 Deniz Ekolojisi Tanımlar Denizel ortamın ekolojik kısımları
10 Deniz ekolojisi Denizel canlıların ekolojik sınıflandırılması Ekolojik faktörlerin canlılar üzerine etkisi
11 Bentik canlılar ve kommuniteler
12 Pelajik canlılar ve kommuniteler
13 Özel ekosistemler Nehir ağzı Lagün Mangrov Mercan resifleri
14 Denizde yaşayan canlıların sistematiği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deniz ve okyanusların oluşum ve özelliklerini açıklayabilecektir.
2 Deniz suyunun fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilecektir.
3 Denizel ekosistemleri sınıflandırabilecek ve ekolojik faktörlerin canlılar üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir.
4 Bentik ve pelajik bölgenin canlı toplulukları hakkında bilgi verebilecektir.
5 Özel ekosistemler ve canlı toplulukları hakkında bilgiye sahip olacaktır.
6 Genel anlamda denizel canlıları sınıflandırabilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gelgiday, R., Kocataş, A. Deniz Biyolojisine Giriş. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayını. İzmir 2006.
Yardımcı Kaynaklar Kocataş, A. 1986. Oseonoloji (Deniz bilimlerine giriş. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No:114

Ders İle İlgili Dosyalar