Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI İkinci Düzey SEC 140 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli KONFERANS
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda engelliler, dezavantajlı gruplar, göç ve afetler, çevre sorunları başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; öğrencilerin bu konularda duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak; öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Gönüllülük ve sosyal sorumluluk alanında teorik bilgi paylaşımı ve uygulamalardan oluşan bu derste, öğrenciler kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük çalışmalarına katılım sağlarlar; bireysel veya grup çalışmaları planlayarak sahada uygularlar; yapılan çalışmaların paylaşım ve sunumları öğrenciler tarafından hazırlanarak sınıf ortamında paylaşılır.

Dersin İçeriği
1 Gönüllülük Çalışması Nedir ve Neden Önemlidir?
2 Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Göç, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık, Sosyal Hizmetler vb.)
3 Gönüllülük Çalışmalarında Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler
4 Kamu Kurumları ve Yerel Yönetimlerde Gönüllülük Çalışmaları
5 Sivil Toplum Kuruluşlarının Gönüllülük Çalışmalarındaki Yeri
6 Dünyada ve Türkiye’de Uygulanan Başarılı Gönüllülük Çalışmaları Örneklerinin İncelenmesi
7 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
8 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
9 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
10 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
11 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
12 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
13 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
14 Öğrencilerin Gönüllülük Çalışmaları Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Engelliler, dezavantajlı gruplar, göçmenler, afet ve acil durumlar, çevre sorunları gibi konularda farkındalık kazanır.
2 Gönüllülük ve sosyal sorumluluk bilinci kazanır.
3 Gönüllülük uygulaması geliştirebilmeyi öğrenir.
4 Gönüllülük esaslı projelerde yer alır.
5 Ekip çalışması ile uygulama yürütebilme becerisi kazanır.
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı “Türkiye’de Gönüllülük: Deneyimler, Sınırlılıklar ve Yeni Açılımlar” Prof. Dr. Emre Erdoğan, Prof. Dr. Pınar Uyan-Semerci,Prof. Dr. Nurhan Yentürk, Laden Yurttagüler, Prof. Dr. Kübra Doğan-Yenisey, Dr. Ayşe Beyazova ve Gözde Durmuş
Yardımcı Kaynaklar Gönüllü Kuruluşlarda Yönetim ve Strateji Doç. Dr. Muammer Sarıkaya (Editör), Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu (Editör)

Ders İle İlgili Dosyalar