Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİ MEDYA İkinci Düzey RES515.2 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Mevcut değil.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. LEVENT ÇORUH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Mevcut değil.
Dersin Veriliş Şekli Sunum destekli teorik anlatım.
Dersin Amacı Yeni ve gelişmekte olan medya çalışmaları için gerekli teorik ve metodolojik becerileri geliştirmek.
Dersin Tanımı Bu ders zaman tabanlı elektronik yeni medyanın tabanlı sanatın tanıtımı, stüdyo çalışmaları ve teknik becerilerin geliştirilmesi konularını kapsamatadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı.
2 Bilgisayar ortamında sayısal renk modelleri, export ve baskıya dair bilgiler için sunum.
3 Vektör ve raster grafikler için sunum ve Adobe Illustrator ve Corel Draw/Photopaint ile atölye çalışması.
4 Çözünürlük ve çözünürlük birimleri (DPI, PPI, LPI, DPC etc.) ile ilgili sunum.
5 Adobe Photoshop yazılımının tanıtımı.
6 Adobe Photoshop ile baskı konuları teorik anlatım.
7 Adobe Premiere ile video/ses düzenleme hakkında sunum.
8 Adobe Premiere ile video projesi için atölye çalışması.
9 Vize Sınavı
10 Vize Sınavı
11 Bilgisayar üretimi 3Boyutlu grafikler hakkında sunum.
12 3D Studio MAX ile üç-boyutlu animasyon üretimi hakkında sunum destekli teorik anlatım.
13 Üç-boyutlu animasyon üretimi için atölye çalışması.
14 3D Studio MAX ile Scanline ve Vray render hakkında sunum.
15 Atölye projesinin render edilmesi.
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Görsel imge ve bilgilerin hakkında gözlem yapma ve sözlü ve görsel yanıtları ifade etmek.
2 Öğrencilerin yeni teknik beceri öğrenmek, yaratıcı mevcut bilgi ve yetenekleri geliştirmek.
3 Ekran ve baskı için dijital projeler üretmek.
4 Photoshop, Illustrator ve Premiere gibi yazılım uygulamaları ve örneğin tarayıcılar, bilgisayarlar, yazıcılar, vb gibi çeşitli donanım aygıtları hakkında bilgi sahibi olmaları.
5 Yeni medya eleştirisi ve geleceğine dair tahminler yürütmek için gerekli anlayışa sahip olmak.
6 Kavramsal olarak titiz ve sosyal farkındalğa sahip medya, sanat ve tasarım uygulamalarını geliştirebilir bilgi ve yetenekler kazanmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Jim Owens, Gerald Millerso (2011). Video Production Handbook. Focal Press, USA. 2. Mark Brindle, (Translation: Ahmet Ilgaz) (2013). Digital Film Production Handbook. Revolution Publishing, Istanbul. 3. Hope Bronze (2014). Video Editing with Adobe Premiere Pro Cc Techniques, Kodlab, Istanbul. 4. Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box, Todd Daniele, (2009). Focal Press: Burlington, USA
Yardımcı Kaynaklar http://en.wikipedia.org/wiki/Color_model http://en.wikipedia.org/wiki/Color_space http://www.grafikerler.org/konu/dpi-pixel-tram-sikligi-cozunurluk-baski-cozunurlugu-nedir.34773/ http://helpx.adobe.com/tr/photoshop/using/image-size-resolution.html http://www.grafikerler.org/konu/vektor-nedir-bitmap-nedir.25109/ http://graphicssoft.about.com/od/aboutgraphics/a/bitmapvector.htm http://graphicssoft.about.com/od/aboutgraphics/a/bitmapvector_2.htm

Ders İle İlgili Dosyalar