Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYACILAR İÇİN BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA İkinci Düzey KİM 562 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Temel Bilgisayar
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Zeki BÜYÜKMUMCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin iki amacı vardır: Excel veya farklı programlama dillerini kullanarak bilgisayar programlamayı ve Algoritma tasarımı ve geliştirmeyi öğretmek. Ders, program çözümlerini tasarlamak için kimya alanında problem çözme metodolojileri ve yazılım mühendisliği yöntemlerine ilişkin disiplinli bir yaklaşımı benimser.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında bilgisayar programı yazma ve algoritma geliştirmeye dayalı program geliştirme ve kimya problemlerine yönelik çözümler üretmektir.

Dersin İçeriği
1 Bilgisayar programada temel kavramlar
2 Program yapısı ve program derleme
3 Basit örnek programlar
4 Argümana bağlı program fonksiyonları
5 Bilgisayar programları yazmadan ve problemleri çözmeden önce problem çözme stratejileri (algoritmalar)
6 Kontrol deyimleri
7 Döngüler
8 Ara sınav
9 Fonksiyonlar- Yerleşik ve Basit fonksiyonlar
10 Matematiği kullanma ve matematik problemlerine bilgisayar çözümleri formüle edebilme
11 Etkileşimli ve toplu mod programlarını açıklama, kullanma, karşılaştırma ve yazma
12 Kimya problemleri için programı örneği 1
13 Kimya problemleri için programı örneği 2
14 Girdi- Çıktı deyimleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Programlama algoritmasını kavrar
2 Program kodlamayı ve derleyip çalıştırmayı bilir
3 Kimya problemlerinin çözümüne yönelik algoritma geliştirip program yazabilir
4 Yazılım geliştirme metodolojisini tanımlayabilme ve uygulayabilme becerisi.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 8 40
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 6 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. K. Ebert, H. Ederer, T.L. Isenhour - Computer Applications in Chemistry 2. M. Aytaç, H.K. Sezen - Bilgisayar Programlama ve FORTRAN,
Yardımcı Kaynaklar 2. T. Özpozan - Bilgisayar Programlama Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar