Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKNOLOJİ YÖNETİMİ Birinci Düzey MM 471 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Fazıl Canbulut
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere bilimin doğuş ve gelişme öyküsü anlatılırken aynı zamanda bilimin getirdiği düşünme biçimini ve bilimsel kavram, teori ve anlayışın doğuş ve gelişimini izlemek ve açıklığa kavuşturmak.
Dersin Tanımı Öğrenci bilim ve teknolojinin gelişimi konusunda bilgi sahibi olur. Öğrenci tarihte olanları görerek ders almayı ve geleceği buna göre planlamayı öğrenir. Öğrenci bilim adamlarının yaşam öykülerinden ve önemli bilimsel gelişmelerden etkilenerek bilimsel coşku ve araştırmacı kişilik kazanır

Dersin İçeriği
1 Bilim ve Teknolojinin tanımı. Bilim ve teknoloji arasındaki farklar. Bilim tarihi nedir? Bilimde yöntem.
2 Eski Uygarlıklarda Bilim : Mısır, Mezopotamya ve Antik Yunanlılarda Bilim.
3 Helenistik Dönemde Bilim, Romalılarda Bilim ve Teknoloji.
4 Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim
5 Skolastik Dönemde Bilim. Rönesans ve Bilim : Astronomi, kimya, tıp, fizik ve matematikte gelişmeler.
6 Bilimde yöntem bilinci, bilim akademileri. Aydınlanma Çağı ve Bilim.
7 Bazı buluşlarla ilgili belgesel video filmler. (1. Arasınav)
8 Endüstri Devrimi ve Bilim.
9 Çağdaş Bilim.
10 Osmanlılarda Bilim ve Teknoloji
11 Madencilik ve Metalürji Tarihi.
12 Ölçü birimlerine ad verenler. (2. Arasınav)
13 Modern bilimin oluşumunda önemli olaylar ve isimler.
14 Bazı buluşlarla ilgili belgesel video filmler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Students will have information about the development of science and technology.
2 Students take courses in history and seeing that the future will learn to plan accordingly.
3 Student acquires scientific enthusiasm and researcher personality by being influenced by life stories of scientists and important scientific developments.
4 Learning science in ancient civilizations
5 Learning of important developments in the formation of modern science
6 Learning Industrial Revolution and Science
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • W. Dale Compton ( Çev. Dr. Gül E. Okutan) , Mühendislik e Teknoloji Yönetimi. Betaş, Ekim 1999-İstanbul
Yardımcı Kaynaklar • Fazıl Canbulut ders notları • Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği, Teknoloji. Mayıs, 2004-Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar