Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİĞE GİRİŞ İkinci Düzey ODY 118 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Powerpoint sunusu ile sınıfta yüz yüze
Dersin Amacı Klinikte sık kullanılan odyometrik ölçüm yöntemlerini, ölçümlerin temel mantığını ve yapılış tekniğini, klinikte hasta ile iletişimin doğru kurulmasını, test yapılacak ortamın ideal özelliklerini, test cihazlarının teknik özelliklerini öğretmek
Dersin Tanımı Odyometristlere klinik yaklaşımı ve klinikte gerekli temel bilgileri verir

Dersin İçeriği
1 Sağlık hizmetlerinde doğru iletişim
2 İşitme ölçümü yöntemleri, diapozon testleri
3 Odyometre cihazının ve sessiz kabinin özellikleri
4 Kalibrasyon
5 Saf ses, gürültü, desibel ve odyometrik sıfır kavramları
6 Saf ses odyometrisi
7 Maskeleme
8 Maskeleme
9 Ara sınav
10 Konuşma odyometrisi
11 Eşik üstü testler
12 Akustik İmpedans, Timpanometri
13 Akustik refleks testi
14 Akustik refleks testi
15 Fonksiyonel işitme kaybı
16 Fonksiyonel işitme kaybı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hasta ile doğru iletişim kurabilme becerisi
2 Diapozon testlerini yapabilme becerisi
3 Odyometri için gerekli test ortamını düzenleyebilme becerisi
4 Saf ses odyometrisi yapabilme becerisi
5 Konuşma odyometrisi yapabilme becerisi
6 Supraliminer testleri yapabilme becerisi
7 Timpanometri yapabilme becerisi
8 Akustik refleks testi yapabilme becerisi
9 Fonksiyonel işitme kaybına öntanı koyabilme becerisi
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Temel Odyolojik Testler, Ateş Mehmet Akşit, hipokrat kitabevi, 2019

Ders İle İlgili Dosyalar