Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ İkinci Düzey VMB 628 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Çevre Mikrobiyolojisi hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Çevre Mikrobiyolojisi

Dersin İçeriği
1 Seradaki bakteriler: Deniz bakterileri ve iklim değişiklikleri
2 Gelişmekte olan ülkelerde su kaynaklı patojenlerin kontrolü
3 Su kaynaklı patojenlerin tespitinde yeni moleküler yöntemler
4 Yüzeyin hemen altındaki radyonüklidlerin mikrobiyal dönüşümü
5 Estuarinlerin ve Kıyı Ekosistemlerinin Ötrofikasyonu
6 Kültürel mirasların mikrobiyal yıkımlanması
7 Toksik metallerin mikroorganizmalarca emilim ve dönüşümü
8 Tehlikeli organiklerin biyolojik iyileştirilmeleri
9 Çevresel izleyici olarak biyosensörler
10 Genetiği değiştirilmiş bitkilerin toprak üzerindeki bakterilere etkisi
11 Tarım artıklarının anaerobik sindirimi
12 Katı atıkların anaerobik biyodegradasyonu
13 Düşük enerjili atık su uygulamaları: Stratejiler ve teknolojiler
14 Jeomekanikel süreçlerin biyoiyileştirmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seradaki bakterileri sınıflandırmak ve öğrenmek
2 Su kaynaklı patojenleri tanımlamak ve kavramak
3 Toksik metallerin mikroorganizmalarca emilim ve dönüşümü hakkında bilgi edinmek
4 Katı atıkların anaerobik biyodegradasyonu hakkında bilgi edinmek
5 Düşük enerjili atık su uygulamalarını öğrenmek ve kavramak
6 Jeomekanikel süreçlerin biyoiyileştirmesi hakkında bilgi edinmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mitchell R, Dong gu J., Environmental Microbiology, Second Edition. 2009. Wiley-Blackwell
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar