Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK MEDENİYETİ TARİHİ Birinci Düzey THB 228 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı TÜRK DEVLET GELNEĞİNE BAĞLI OLARAK TARİH ÖNCESİNDEN GÜNÜMÜZE TÜRK DEVLETLERİ VE MEDENİYETLERİ TANIMAK.
Dersin Tanımı TÜRK MEDENİYETİ TARİHİ

Dersin İçeriği
1 TÜRK ADI VE TÜRKLERİN ANAYURDUNU TANIMAK
2 BÜYÜK HUN DEVLETİ TANIMAK
3 GÖKTÜRK DEVLETİ TANIMAK
4 UYGUR DEVLETİ TANIMAK
5 KARAHANLILAR DEVLETİ TANIMAK
6 GAZNELİLER DEVLETİ TANIMAK
7 SELÇUKLULARI TANIMAK
8 ARA SINAV
9 ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİNİ TANIMAK
10 MOĞOLLAR VE ANADOLUNUN TÜRKLEŞMESİ
11 KARAKOYUNLU-AKKOYUNLU TÜRKMEN DEVLETLERİNİ TANIMAK
12 SAFEVİ TÜRK DEVLETİNİ TANIMAK
13 OSMANLI DEVLETİNİ TANIMAK
14 TÜRKİYE CUMHURİYETİNİ TANIMAK
15 YARI YIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TÜRK ADI VE KAVRAMINI ANLAMAK
2 İSLAM ÖNCESİ TÜRK DEVLETLERİHUN, GÖKTÜRK, UYGUR DEVLETLERİNİ TANIMAK
3 SELÇUKLULARI TANIMAK
4 MOĞOL AKINLARI SONRASI ANADOLUNUN TÜRKLEŞMESİNİ ANLAMAK
5 OSMANLI DEVLETİNİ TANIMAK
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 14 98
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar HAVA SELÇUK TÜRK KÜLTÜR TARİHİNE DAİR NOTLAR

Ders İle İlgili Dosyalar