Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ İNGİLİZCE II Birinci Düzey JDE222 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders öğrencinin dinleme yeteneğini geliştirmeyi ve giriş-orta seviyede dinleme stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin Tanımı Bu ders Japonların günlük hayatları, kültürleri ve toplumları ile ilgili dinleme pratiklerini içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Itadakimasu kawa o wataru
2 Kuruma wa hidari, Hito wa Migi? Senbatzuru
3 Gokaku wa dare no okage? jisaboke
4 Koban ga kowai dourokara Merodi-
5 Karaoke Hatsumeisha ni no-beru shou Sato no shouhyou ryou
6 Banzai Mottainai
7 Omoigakenai enjyo Shinkansen no kao
8 Ara sınav
9 Biru no chikano yasaibatake Iruka wa atama ga ii?
10 Ryuugakusei bungakushou Hana Purejekuto
11 Kyou wa naniirono su-tsu desu ka
12 Kan ko-hi- no nedan
13 Agaranai Tameni wa
14 Kokusaiuchuu Sute-shon
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Duyulanı anlama kabiliyeti kazandırma ( Orta Düzey)
2 Duyulanı yazma kabiliyeti kazandırma ( Orta Düzey)
3 Duyulanı çözümleme yeteneği kazandırma ( Orta Düzey)
4 Dinleme ile konuşma kabiliyeti kazandırma ( Orta Düzey)
5 Dinleyerek Japonca Gramer Yapısını kavrama ( Orta Düzey)
6 Dinlenilen konu ile ilgili görüşlerini paylaşır.
7 Dinleyerek konuşma yeteneği orta-üst seviyeye ulaşır
8 Dinlediği konuşmaları yorumlar.( Orta Düzey)
9 Günlük yaşamda film, video, müzik gibi alanlarda dinlediğini anlar.( Orta Düzey)
10 Günlük yaşamda konuşma ile ilgili sorunlara çözüm bulabilir( Orta Düzey)

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Minna no nihongo shoukyuu 2 choukaı tasuku 25 ve Choukai yowai anata e
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar