Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR Birinci Düzey ELIT 608 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Previous knowledge of literature and literary terminology, literary theory
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr.Cristina Mirela Nicolaescu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Lectures
Dersin Amacı Cultural diversity poses a challenge to our contemporary world. This course approaches Transculturalism vs. Multiculturalism and Cultural Turn from a perspective informed by Cultural Studies, by which students will develop an understanding of the emergence and evolution of pluralism.
Dersin Tanımı Cultural diversity poses a challenge to our contemporary world. This course approaches Transculturalism vs. Multiculturalism and Cultural Turn from a perspective informed by Cultural Studies, by which students will develop an understanding of the emergence and evolution of pluralism.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the course
2 Living in an age of pluralism
3 Transculturalism vs. Multiculturalism, what they are, an overview
4 Theorists of Transculturalism
5 Lamberto Tassinari, Richard Slimbach, Jeff Lewis and how they define Transculturalism
6 Transculturalism, a complex process; causes, obstacles, conflicts, resolutions; the importance in language in the process
7 Ethnoconvergence vs. Ethnocentrism
8 Nationality as super-ethnicity, assimilation, race, ethnicity Xenophobia, cosmopolitanism
9 Sociological and political ideology: MULTICULTURALISM, an overview Multiculturalism in the USA Multiculturalism in the Canada
10 Revision of Transculturalism and Multiculturalism
11 Cultural Turn, as a movement in humanities, social sciences and academia, an overview Cultural turn’s predecessors: Cultural turn’s predecessors: Hayden White (Metahistory), Clifford Geertz (The Interpretation of Cultures: Selected Essays), Michel Foucault (Discipline and Punishment), Pierre Bourdieu (Outline of a Theory of Practice)
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Development of skills for giving a cultural interpretation of literary texts
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Greenblatt, Stephen. "Culture." Critical Terms for Literature Study. Ed. Frank Lentricchia and Thomas McLaughlin. Chicago: U of Chicago P, 1995
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar