Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VESTİBÜLER SİSTEM TEST YÖNTEMLERİ Birinci Düzey ODY 210 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli aktif anlatım
Dersin Amacı Periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi vermek, denge fizyolojisi ve muayenesi ile ilgili iş ve işlem basamaklarını öğretmek, vestibüler sistem tekiklerini yapabilir hale getirmek
Dersin Tanımı Periferik vestibüler sistem anatomisi, Periferik vetibüler sistem fizyolojisi, Denge fizyolojisi, Denge muayenesi, Nistogmus muayenesi, Romlerg, Yürüme, İşaret testi, Bitarmal kalorik test, Rotasyon testi, Galvanik test, ENG

Dersin İçeriği
1 Vertigo ve Vestibuler sistem
2 Vertigo ve Vestibuler sistem (devamı)
3 Periferik ve santral vertigo
4 Vestibulookuler Refleks
5 Nistagmus ve muayenesinde kullanılan gereçler
6 Testler
7 Testler (devamı)
8 Romberg
9 Ara sınav
10 Yürüme
11 Yerinde Sayma
12 Kalorik test
13 Fistul testi
14 BPPV testleri ve tedavi manevraları
15 BPPV testleri ve tedavi manevraları (devamı)
16 Rehabilitasyon
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
2 vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
3 Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
4 vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
5 Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi;
6 vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders kaynakları
Yardımcı Kaynaklar Odyometri: İşitme ve Ölçümü Vestibüler Sistem Nörootoloji,Yard. Doç. Dr. Ahmet Hamdi Kepekçi, Güneş kitabevi, 2018

Ders İle İlgili Dosyalar