Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROSES PLANLAMADA İLERİ KONULAR İkinci Düzey ENM 610 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Üretim sürecinde tüm kaynaklarının etkin, ilişkili ve dengeli kullanılmasını sağlayan denklemin belirlenmesi, beklenen iş sonuçlarına ulaşmak için gerekli girdi faaliyetlerinin tanımlanmasını ve yönetilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı İşletmelerin gittikçe büyüyerek daha karmaşık bir yapıya ulaşmaları, hızla değişen dinamik pazar yapısı, yoğun rekabet ortamı, sürekli değişen ekonomik koşullar ve gelişen teknoloji koşullarında Geçmiş bilgilerin analizi, Mevcut durum içinde karar verilmesi ve Geleceğe dönük karar verilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Proses planlamanın tanımı ve kavramların açıklanması
2 Proses planlama sürecinin temel özelliklerinin açıklanması
3 Çevik planlamanın tanımı
4 Çevik planlamanın avantajları
5 Karmaşık projeleri planlamak, yönetmek ve inşa etmek için kullanılan insanlar, süreçler ve araçlarla ilgili proje yönetimi ilkeleri
6 Proje geliştirme için şelale modeli
7 Yuvarlanan Dalga Planlama Yöntemi
8 Ara sınav
9 Kritik zincir proje yönetiminin proje portföylerine uygulaması
10 Kısıtlama Teorisi ve Kritik Zincir planlamasına etkisi
11 En İyi Proje Yönetim Yazılımları
12 En İyi Proje Yönetim Yazılımları
13 Uygulamalar
14 Uygulamalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Proses planlama aşamalarını oluşturup planlamayı gerçekleştirmek
2 Çevik Proje Yönetiminin neden geliştirildiğini ve belirli proje türlerinin planlanmasındaki avantajlarını anlamak
3 Kısıtlama Teorisinin ardındaki mantığı ve bunun Kritik Zincir planlamasına etkilerini anlamak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Güncel ileri planlama kaynakları
Yardımcı Kaynaklar Literatürdeki uygulama örnekleri

Ders İle İlgili Dosyalar