Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI 1 Üçüncü Düzey FBO 303 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. Ebru EZBERCİ ÇEVİK, DOÇ. DR. Mustafa HAMALOSMANOĞLU, PROF. DR. İ. AFŞİN KARİPER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Laboratuvarla çalışmaların Fen ve teknoloji proğramlarındaki yerini kavratma ,deney çeşitleri,deney tasarlama,geliştirme ve bilimsel süreç becerileri kazandırma
Dersin Tanımı İlköğretim 6-8. sınıflarda anlatılan konuları kapsayacak şekilde öğretmen adaylarına deney tasarlama ve deney yapma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Öğrenci gruplarının oluşturulması ve ölçme ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi
2 Ölçme , hata ve hesaplamaları ile ilgili deneyler
3 Madde ,kütle ve hacim konusu ile ilgili deneyler
4 Yoğunluk konusu ile ilgili deneyler
5 Kuvvet etkisi,ölçülmesi konusu ile ilgili deneyler
6 Sürtünme kuvveti konusu ile ilgili deneyler
7 Kuvvetlerin bileşkesi konusu ile ilgili deneyler
8 Denge ve moment konusu ile ilgili deneyler
9 Makara ve palangalar konusu ile ilgili deneyler
10 Kaldıraç ,eğik düzlem ve çıkrık konusu ile ilgili deneyler
11 Asitler ve Bazlar konusu ile ilgili deneyler
12 Kimyasal reaksiyonlar konusu ile ilgili deneyler
13 Gazlar konusu ile ilgili deneyler
14 Uygulama sınavının yapılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Laboratuvarda açık ve kapalı uçlu deneyler tasarlar.
2 Tasarladığı veya kendisinden istenilen deneyi yapar.
3 Deney sonuçlarını yorumlar ve arkadaşlarıyla tartışır.
4 Deney raporunu hazırlar.
5 Bilimsel yöntem ve süreç becerilerini kazanır.
6 Deneyleri sınıf ortamında sunar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 3 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 9 2 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 75
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kesmez İ. 2008. Fen Bilgisi Lab.Uygulamaları 1
Yardımcı Kaynaklar Temizyürek K.2003 Fen Öğretimi ve Uygulamarı İlöğretim 6-7-8.sınıf ders kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar