Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOFİZİKSEL UYGULAMALAR İkinci Düzey ELK251 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF CANER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel bir deneyin nasıl yapılacağını örneklerle öğrenecek ve elde edilen sonucu yorumlayacak düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin deneysel bir çalışmanın aşamalarını, uygulama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
Dersin Tanımı Ders, Dönem II'de her yarıyılda açılan ve yaklaşık 15 öğrencinin alabileceği, haftada 2 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Bir gözlemde yapılan hatanın tespiti (Sistemik, deneysel)
3 Yaklaşık değer ve mutlak belirsizliğin belirlenmesi
4 Gözlemden gerçek değerin elde edilmesi
5 Bireysel çalışma
6 Elektrokardiyografinin fiziksel temelleri. ve Üçgen çöp adam modelinin uygulanması
7 Bireysel çalışma
8 Elektrotların tatbik şekli ve yerine göre standart ekstremite derivasyonlarının kaydı
9 Bireysel çalışma
10 Kalbin elektrik aksının QRS-kompleksinin deneysel olarak tespiti
11 İleti zamanının deneysel olarak tespiti
12 Kalbin atım sayısının EKG den deneysel olarak tespiti.
13 Bireysel çalışma
14 Deney sonuçlarının tartışılması
15 Deney raporlarının hazırlanması
16 Değerlendirme
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel bir deneyin nasıl yapılacağını örneklerle öğrenbilecek
2 Elde edilen sonucu yorumlayabilecek
3 Deneyde amaçlanan gereken bilgileri sayabilmeli Araştırma planı hazırlayabilmesi
4 Öğrencilerin deneysel bir çalışmanın aşamalarını hazırlayabilmeli
5 Veri toplama yöntemlerini sayabilmeli
6 Tablo ve grafik türlerini sayabilmeli Tablo ve grafiklerin sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Verileri uygun bir tablo ve grafikle gösterebilmeli
7 Bilimsel araştırma raporunun sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Bilimsel araştırma makalelerinde ve tezlerde bulunması gereken başlıkları sayabilmeli ve içeriklerini açıklayabilmeli
8 Bilimsel raporlarda kaynak gösterme kurallarını açıklayabilmeli
9 Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 2 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     36
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Yusuf CANER (2010) “Biyofiziğin temelleri” Kardeşler matbaası, ISBN: 978-605-61221-3-2, Kayseri.
Yardımcı Kaynaklar Diğer konuyla ilgili eserler

Ders İle İlgili Dosyalar