Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK ALFABELERİ Üçüncü Düzey TDE 523 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Türk alfabelerini öğrenmek
Dersin Tanımı Türk alfabelerini öğretmek

Dersin İçeriği
1 Türk alfabelerinin öğretimi
2 Türk alfabelerinin öğretimi
3 Türk alfabelerinin öğretimi
4 Türk alfabelerinin öğretimi
5 Türk alfabelerinin öğretimi
6 Türk alfabelerinin öğretimi
7 Ara sınav
8 Türk alfabelerinin öğretimi
9 Türk alfabelerinin öğretimi
10 Türk alfabelerinin öğretimi
11 Türk alfabelerinin öğretimi
12 Türk alfabelerinin öğretimi
13 Türk alfabelerinin öğretimi
14 Türk alfabelerinin öğretimi
15 Türk alfabelerinin öğretimi
16 Türk alfabelerinin öğretimi
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
2 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
3 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
4 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
5 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
6 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
7 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
8 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
9 Türk alfabelerinin öğrenilmesi
10 Türk alfabelerinin öğrenilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ERCİLASUN, Ahmet Bican, (2010), Örneklerle Bugünkü Türk Alfabeleri, Akçağ Yay., Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ERCİLASUN, Ahmet Bican, (2010), Örneklerle Bugünkü Türk Alfabeleri, Akçağ Yay., Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar