Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE TANITIM İkinci Düzey RTS441 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FİLİZ YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Medyanın temel işlevlerinden biri olarak tanıtım işlevi ve uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Medya ve Tanıtım Dersi kapsamında Halkla İlişkiler, Reklam ve Propaganda gibi medya bağlamında gerçekleşen uygulamalar anlatılmaktadır

Dersin İçeriği
1 Kitle İletişim Sistemleri bağlamında medyanın algılanışı ve medyanın işlevleri
2 Medyanın Tanıtım İşlevinin Çerçevesi
3 Halkla İlişkiler Kavramı ve Temel Halkla İlişkiler Modelleri
4 Medya ve Halkla İlişkiler Uygulamalarının Kapsamı,Sorunlar ve Medya-PR ilişkisine kuramsal yaklaşımlar
5 Medya ve Halkla İlişkiler Uygulamalarının Kapsamı,Sorunlar ve Medya-PR ilişkisine kuramsal yaklaşımlar
6 Halkla ilişkilerle bağlantılı kavramlar: Reklam ve Propaganda
7 Yeni Medya çerçevesinde Halkla İlişkiler Uygulamaları
8 Yeni Medya çerçevesinde Halkla İlişkiler Uygulamaları
9 Midterm Exam
10 Sorun Yönetimi ve Etkinlik Yönetimi Uygulamaları ve Medya
11 Kriz Yönetimi Uygulamaları
12 Kriz Yönetimi Uygulamalarının Medyayla İlişkiler boyutuyla örnek olay üzerinden değerlendirilmesi
13 Sponsorluk
14 Halkla İlişkiler Uygulamaları Çerçevesinde Yaşanan Etik Sorunlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medyanın tanıtım işlevi konusunda farkındalık kazandırmak
2 Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Medya yoluyla yapılan tanıtım uygulamalarına ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanmak
4 Medyada tanıtıma yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak
5 Halkla İlişkiler, Reklam ve Propaganda arasındaki farklılık ve ilişkileri öğrenmek
6 Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamalarını öğrenmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Medya ve Modernite, John Thompson,Kırmızı Yayınları,İstanbul,2008 Halkla İlişkiler ve Medya, Aydemir Okay & Ayla Okay, Derin Yayınlarıİstanbul,2013

Ders İle İlgili Dosyalar