Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA VE TANITIM Birinci Düzey RTS441 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FİLİZ YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Medyanın temel işlevlerinden biri olarak tanıtım işlevi ve uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Medya ve Tanıtım Dersi kapsamında Halkla İlişkiler, Reklam ve Propaganda gibi medya bağlamında gerçekleşen uygulamalar anlatılmaktadır

Dersin İçeriği
1 Kitle İletişim Sistemleri bağlamında medyanın algılanışı ve medyanın işlevleri
2 Medyanın Tanıtım İşlevinin Çerçevesi
3 Halkla İlişkiler Kavramı ve Temel Halkla İlişkiler Modelleri
4 Medya ve Halkla İlişkiler Uygulamalarının Kapsamı,Sorunlar ve Medya-PR ilişkisine kuramsal yaklaşımlar
5 Medya ve Halkla İlişkiler Uygulamalarının Kapsamı,Sorunlar ve Medya-PR ilişkisine kuramsal yaklaşımlar
6 Halkla ilişkilerle bağlantılı kavramlar: Reklam ve Propaganda
7 Yeni Medya çerçevesinde Halkla İlişkiler Uygulamaları
8 Yeni Medya çerçevesinde Halkla İlişkiler Uygulamaları
9 Midterm Exam
10 Sorun Yönetimi ve Etkinlik Yönetimi Uygulamaları ve Medya
11 Kriz Yönetimi Uygulamaları
12 Kriz Yönetimi Uygulamalarının Medyayla İlişkiler boyutuyla örnek olay üzerinden değerlendirilmesi
13 Sponsorluk
14 Halkla İlişkiler Uygulamaları Çerçevesinde Yaşanan Etik Sorunlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medyanın tanıtım işlevi konusunda farkındalık kazandırmak
2 Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Medya yoluyla yapılan tanıtım uygulamalarına ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanmak
4 Medyada tanıtıma yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak
5 Halkla İlişkiler, Reklam ve Propaganda arasındaki farklılık ve ilişkileri öğrenmek
6 Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamalarını öğrenmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Medya ve Modernite, John Thompson,Kırmızı Yayınları,İstanbul,2008 Halkla İlişkiler ve Medya, Aydemir Okay & Ayla Okay, Derin Yayınlarıİstanbul,2013

Ders İle İlgili Dosyalar