Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALTERNATİF YABANCI OT MÜCADELE YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey ZBK 560 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Doğan IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Doğan IŞIK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze- Teorik
Dersin Amacı Derste tarım alanlarında sorun olan önemli yabancı otların mücadelesinde entegre mücadele kapsamı içerisinde kimyasal mücadeleye alternatif olabilecek ya da kimyasal mücadeleyle birlikte uygulanabilecek tüm mücadele önlemleri karşılaştırmalı olarak işlenmektedir
Dersin Tanımı Pestisitlerin kullanılmadığı gıdalara olan talep nedeniyle organik tarımın popülaritesi hızla artmaktadır. Yabancı otlar organik tarım sistemlerinde ciddi problemler oluşturmaktadırlar. Daha önceleri önemsiz ve ekonomik olmadığı gerekçesiyle bir kenara itilen alternatif yabancı ot mücadele yömtemleri tekrar önem kazanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Genel Giriş (Yabancı otların önemi, sebep olduğu verim kayıpları)
2 Yabancı ot mücadelesine genel bir bakış
3 Alternatif Mücadele stratejileri
4 Kültürel önlemler: Ekim nöbeti ve yabancı ot mücadelesinde önemi
5 Örtücü bitkiler
6 Allelopati
7 Biyoherbisitler
8 Vize
9 Fiziksel önlemler
10 Mekanik önlemler
11 Biyolojik önlemler
12 Toprak Solarizasyonu
13 Önlemlerin kombinasyonu
14 Genel Tekrar
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 To understand the philosophy of the weed struggle
2 Biodiversity and weed control
3 Environmental effects of intensive herbicide use
4 Alternative weed control practices for herbicides
5 Modern weed control methods
6 Organic farming is increasing in popularity in many parts of the world due to an increasing demand for pesticide-free food. Weeds pose a serious problem in organic farming. Several weed management options that were once labeled ‘uneconomic’ or ‘impractical’, and their technology development practically discontinued, are now being revisited
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı EcologicalManagement of Agricultural Weeds; Non-Chemical Weed Management; Principles of Weed Science;
Yardımcı Kaynaklar Weed management

Ders İle İlgili Dosyalar