Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ Birinci Düzey RTS431 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilerin medya işletmelerinin ve medya sektörünün yapısını ve işleyişini öğrenmelerini, anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Bir işletme türü olarak medya işletmelerinin, organizasyon yapılarının, işleyiş biçimlerinin, fonksiyonlarının incelendiği, diğer işletme türlerinden farklı yönlerinin anlatıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 İşletme ve medya kavramlarının incelenmesi
2 İşletme ve medya işletmelerinin temel faaliyet alanları, ihtiyaç ve istek kavramları, arz ve talep kavramları, tüketim ve tüketici kavramları, ürün ve hizmet kavramları ile ilgili değerlendirmeler
3 İşletmelerin amaçları, işletmelerin çevre ile ilişkileri, sorumlulukları
4 Türkiye''''de medya ekonomisi
5 Medya işletmeciliği ile ilgili temel yaklaşımlar
6 Medya işletmelerinde yönetim ve yönetimin fonksiyonları
7 Medya işletmelerinde planlama, örgütleme
8 Medya işletmelerinde örgütlenme modelleri
9 Medya işletmelerinde yürütme, koordinasyon ve denetim
10 Medya işletmelerinde üretim kavramı ve üretim faktörleri
11 Medya işletmelerinde ürün ve üretim yönetimi
12 Medya işletmelerinde pazarlama
13 Medya İşletmelerinde pazar araştırmaları ve izleyici ölçümleri
14 Reklam kavramı ve reklam türleri
15 Medya işletmelerinde finans ve medya ekonomisi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya işletmelerinin yapısını ve işleyişini öğrenir.
2 Medya işletmelerinin, diğer işletme türlerinden ayrılan özelliklerini öğrenir.
3 Kamusal ve ticari medya işletmelerinin organizasyon yapısını ve yönetim biçimlerini öğrenir.
4 Medya işletmelerinin üretim süreçlerini ve bu süreçlerin işleyiş mantığını anlar.
5 Program, reyting, reklam ilişkisini ve bu ilişkinin özellikle televizyon sektörünü nasıl şekillendirdiğini kavrar.
6 Medya ekonomisinin ve medya endüstrisinin yapısını ve işleyişini eleştirel bir perspektifle değerlendirme imkanı bulur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Orhan Baytar, Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış. Çizgi Kitabevi. Işık Özkan, Radyo Televizyon İşletmeciliği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta. Güneş Berberoğlu, Basın Yayın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar