Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÖPEK VE KEDİLERDE ZOONOTİK HASTALIKLAR İkinci Düzey VİH 521 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı kedi ve köpeklerin zoonotik hastalıkların teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı BU ders kedi ve köpeklerinde görülen viral,bakteriyel, paraziter zoonotik hastalıkları öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 viral hastalıklar 1
2 viral hastalıklar 2
3 viral hastalıklar 3
4 viral hastalıklar 4
5 bakteriyel hastalıklar 1
6 bakteriyel hastalıklar 2
7 bakteriyel hastalıklar 3
8 bakteriyel hastalıklar 4
9 bakteriyel hastalıklar 5
10 sınav
11 paraziter hastalıklar 1
12 paraziter hastalıklar 2
13 paraziter hastalıklar 3
14 paraziter hastalıklar 4
15 paraziter hastalıklar 5
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde zoonotik hastalıkları öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde zoonotik hastalıklarınklinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde zoonotik hastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde zoonotik hastalıklarınayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde zoonotik hastalıklarıntedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde zoonotik hastalıklardan korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. Appel MJ. Virus infections of carnivores. 1987. Elsevier Science Aiello SE, 1998. The Merck Veterinary Manual Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği, Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara. Tarık Bilal, Yeni doğanların İç hastalıkları, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar