Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI Birinci Düzey HİT 227 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bulunmuyor
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin halkla ilişkiler uygulamaları (siyasal kampanyalar, kriz yönetimi, lobicilik vb. tüm tanıma ve tanıtma çalışmaları) kapsamında basın bülteni, bildiri, açıklama, toplantı metni, haber yazmayı öğrenmesi; broşür, kitapçık, yıllık, davetiye hazırlayabilmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Halkla İlişkiler Yazarlığı, stratejik olarak planlanmış hedeflere ulaşmak için, kurum içi ve kurum dışı hedef kitleyi ikna etme sürecinde kullanılacak açık ve öz bilgilerin, mesaj haline getirilmesi işidir. “Halkla İlişkiler Yazarlığı” dersi kapsamında, öğrencilerin kurum içi ve kurum dışı hedef kitle için, etkili mesaj oluşturma yöntemlerini kullanarak, haber, bildiri, açıklama, mesaj, deklarasyon yazmak; el ilanı, broşür, basın kiti, el kitabı, davetiye, yıllık, kurumsal gazete, dergi hazırlamak öğretilecektir. Ayrıca, gelişen iletişim teknolojileri ile birlikte internetin, sosyal medyanın kurum yararına nasıl kullanılabileceği aktarılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Halkla ilişkiler yazarlığına giriş (halkla ilişkiler)
2 Halkla ilişkiler yazarının görev sorumlulukları, halkla ilişkiler yazarlığı ve gazetecilik
3 Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna ikna için etkili mesaj oluşturma
4 Halkla ilişkiler mesajlarında yazma süreci (problem saptama,konu-hedef kitle saptama, amaç ve hedef oluşturma, uygun medya seçimi, yazım aşaması)
5 Halkla ilişkilerde yazma süreci (mesaj stratejisini belirleme, mesajın yazımı); basın bildirisi, açıklaması hazırlama
6 Basın bülteni, basın bildirisi yazma
7 Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
8 Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
9 Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
10 Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
11 El ilanı, broşür, afiş hazırlama
12 Açık hava mecralarına mesaj hazırlama
13 Basın kiti, el kitabı, davetiye, yıllık, kurumsal gazete hazırlama
14 Konuların genel tekrarı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halkla ilişkiler yazarlığı hakkında bilgi sahibi olur.
2 Halkla ilişkiler yazarının görev sorumlulukları, halkla ilişkiler yazarlığı ve gazetecilik meslekleri arasındaki farkları öğrenir.
3 Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna için etkili mesaj oluşturma hakkında bilgi sahibi olur.
4 Halkla ilişkiler mesajlarında yazma sürecini (problem saptama, konu-hedef kitle saptama, amaç ve hedef oluşturma, uygun medya seçimi, yazım aşaması) kavrar.
5 Halkla ilişkilerde yazma süreci (mesaj stratejisini belirleme, mesajın yazımı); basın bildirisi, açıklaması hazırlama hakkında bilgi sahibi olur.
6 Geleneksel ve dijital medya için haber yazma yeteneğini kazanır.
7 El ilanı, broşür, afiş hazırlama tekniklerini öğrenir.
8 Açık hava mecraları için mesaj hazırlama yöntemlerini bilir.
9 Basın kiti, el kitabı, davetiye, yıllık, kurumsal gazete hazırlama konularını kavrar.
10 Medyayı etkili kullanmayı öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlu Bayçu, Anadolu Üniversitesi Yayınları “Halkla İlişkiler Yazarlığının Tanım ve Nitelikleri” Y.Ece Çöklü, İÜ İletişim Fakültesi Dergisi Halkla İlişkiler Nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Basım Yayım “Halkla İlişkilerin Medyası mı? Medyanın Halkla İlişkileri mi?”, Ebru Akbaba Davulcu, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler (Ed. Metin Işık, Mustafa Akdağ), Eğitim Akademi Yayınları “Halkla İlişkiler ve Medya”, Ebru Akbaba Davulcu, Halkla İlişkilere Giriş (Ed. Metin Işık), Eğitim Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar