Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL DİNİ BİLGİLER I Üçüncü Düzey DKA101 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT SERDAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Lisans düzeyindeki öğretmen adayına, İman esaslarının öğretilmesi. din, dinin kaynağı, dinin birey ve toplum ile ilişkisi, dinlerin sosyal barışa katkıları, farklı din mensuplarının birbirlerinin farkında olmalarını sağlamak, bireysel ve sosyal sorumluluk kazandırmak.
Dersin Tanımı İman kavramı, İman-Akıl İlişkisi, İman-Ahlak ilişkisi, İman-İslam ilişkisi, Küfür, Nifak ve Şirk Kavramları, Allah’a İman, Meleklere İman, Kitaplara İman, Peygamberlere İman, Ahirete İman, Kaza ve Kadere İman, İnsan Özgürlüğü ve Sorumluluğu, Düşüncede, Sözde ve Davranışta Doğruluk, Dünya-Ahiret Dengesi (Dünya-Ahiret Güzelliğini İstemek)

Dersin İçeriği
1 GİRİŞ
2 Din kavramı
3 Dinin kaynağı, anlamı, işlevi
4 Dinin kaynağı, anlamı, işlevi
5 İman-akıl ilişkisi, İman-ahlak ilişkisi
6 Allah’a iman
7 Meleklere iman, Kitaplara iman
8 Ara Sınav
9 Peygamberlere iman
10 Ahirete iman
11 Kaza ve kadere iman
12 İnsan özgürlüğü ve inanç
13 İnsan sorumluluğu ve inanç
14 Düşüncede, sözde ve davranışta doğruluk.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din kavramını, dinin kaynağını, inanma ihtiyacının önemini öğrenir ve açıklar.
2 Din ve ahlak kavramlarını tanımlar, din ve ahlak arasındaki ilişkiye günlük hayattan örnekler verir.
3 Dinlerin iman ve ahlak esaslarını kavrar ve günlük hayattan örnekler verir. Dinlerin ahlaklı olmayı öğütlediğini kavrar.
4 İnanç, düşünce ve davranışlar arasında olması gereken uyumu ve bunun önemini kavrar.
5 İnsanın özgürlüğü ve sorumluluğu hakkında bilinç kazanır.
6 İnanmanın düşüncede, sözde ve davranışta doğrulukla ilişkisini kurar.
7 İnanç, düşünce ve davranışlar arasında olması gereken uyumu ve bunun önemini kavrar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İslam'da İnanç Esasları, Prof. Dr. İlyas Çelebi,Prof. Dr. Bekir Topaloğlu,Dr. Yusuf Şevki Yavuz
Yardımcı Kaynaklar İlmihal I, Heyet, Türkiye Diyanet Vakfı, Kur'an'da İman Esasları, Prof. Dr. Hüseyin ATAY

Ders İle İlgili Dosyalar