Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DESEN III Üçüncü Düzey HEY203 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin Amacı Canlı ve cansız modelleri; oran-orantı, hareket, form, mekân ilişkisi bağlamında çözümleyebilmek. Nesneler arasında ilişki kurarak gördüğünü çizebilmek ve el becerisini geliştirmek.
Dersin Tanımı Desenin, farklı yaklaşım ve teknikler çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 -Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme. -15.-18. yy. desen örnekleri (sunum).
2 -Sanat tarihinden portre örnekleri (sunum). Portre uygulaması giriş. -Portre uygulamaları devam.
3 -Örnek sanatçı sunumu. Portre uygulamaları devam. -Portre uygulamaları final.
4 -Sanat tarihinden el etüdü örnekleri (sunum). El etüdü giriş. -El etüdü uygulaması final.
5 -Sanat tarihinden ayak etüdü örnekleri (sunum). Ayak etüdü giriş. -Ayak etüdü uygulaması final.
6 -Otoportre sunum. Otoportre uygulaması giriş. (Tüm boy) -Otoportre uygulama devam.
7 -Örnek sanatçı sunumu. Otoportre uygulama devam. -Otoportre uygulaması final -Ara Sınav
8 -Desende iç mekân (sunum). İç mekân çizimi başlangıç. -İç mekân uygulaması devam.
9 -İç mekân uygulaması devam. -İç mekân uygulaması final.
10 -Desende dış mekân (sunum). Dış mekân çizimi başlangıç. -Dış mekân uygulaması devam. -Ödev (2 adet 35x50 figür etüdü)
11 -Dış mekân uygulaması devam. -Dış mekân uygulaması final.
12 -Sanat tarihinden natürmort örnekleri (sunum). Natürmort başlangıç. -Natürmort çalışması - Mekan ve kompozisyon ilişkisi.
13 -Natürmort çalışması – Valör-çizgi ilişkisi. -Natürmort çalışması - Valör-çizgi ilişkisi.
14 -Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi -Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi
15 Final sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modeli iki boyutlu yüzey içerisinde doğrudan yansıtabilme, çizebilme.
2 Desene ait oran-orantı, hareket, kompozisyon kurallarını kullanabilme, farklı tekniklerle uygulayabilme.
3
4
5
6
7
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 9 3 27
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sanatçı/sergi katalogları
Yardımcı Kaynaklar -Jean Genet, "Giacometti’nin Atölyesi", Metis yayıncılık, İstanbul, 2007 -Paul Klee, "Modern Sanat Üzerine", Altıkırkbeş yayın, İstanbul, 2013 -Richard Leppert, “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2009 -Angela Gair, “The Artist’s Handbook”, Abbeydale Press, England, 1998 -Hazel Harrison, “How to Paint&Draw”, Anness Publishing, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar