Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DESEN III Birinci Düzey HEY203 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin Amacı Canlı ve cansız modelleri; oran-orantı, hareket, form, mekân ilişkisi bağlamında çözümleyebilmek. Nesneler arasında ilişki kurarak gördüğünü çizebilmek ve el becerisini geliştirmek.
Dersin Tanımı Desenin, farklı yaklaşım ve teknikler çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 -Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme. -15.-18. yy. desen örnekleri (sunum).
2 -Sanat tarihinden portre örnekleri (sunum). Portre uygulaması giriş. -Portre uygulamaları devam.
3 -Örnek sanatçı sunumu. Portre uygulamaları devam. -Portre uygulamaları final.
4 -Sanat tarihinden el etüdü örnekleri (sunum). El etüdü giriş. -El etüdü uygulaması final.
5 -Sanat tarihinden ayak etüdü örnekleri (sunum). Ayak etüdü giriş. -Ayak etüdü uygulaması final.
6 -Otoportre sunum. Otoportre uygulaması giriş. (Tüm boy) -Otoportre uygulama devam.
7 -Örnek sanatçı sunumu. Otoportre uygulama devam. -Otoportre uygulaması final -Ara Sınav
8 -Desende iç mekân (sunum). İç mekân çizimi başlangıç. -İç mekân uygulaması devam.
9 -İç mekân uygulaması devam. -İç mekân uygulaması final.
10 -Desende dış mekân (sunum). Dış mekân çizimi başlangıç. -Dış mekân uygulaması devam. -Ödev (2 adet 35x50 figür etüdü)
11 -Dış mekân uygulaması devam. -Dış mekân uygulaması final.
12 -Sanat tarihinden natürmort örnekleri (sunum). Natürmort başlangıç. -Natürmort çalışması - Mekan ve kompozisyon ilişkisi.
13 -Natürmort çalışması – Valör-çizgi ilişkisi. -Natürmort çalışması - Valör-çizgi ilişkisi.
14 -Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi -Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi
15 Final sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modeli iki boyutlu yüzey içerisinde doğrudan yansıtabilme, çizebilme.
2 Desene ait oran-orantı, hareket, kompozisyon kurallarını kullanabilme, farklı tekniklerle uygulayabilme.
3
4
5
6
7
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2 Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3 Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4 Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5 Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6 Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8 Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9 Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10 Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12 Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13 Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14 Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15 Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 9 3 27
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sanatçı/sergi katalogları
Yardımcı Kaynaklar -Jean Genet, "Giacometti’nin Atölyesi", Metis yayıncılık, İstanbul, 2007 -Paul Klee, "Modern Sanat Üzerine", Altıkırkbeş yayın, İstanbul, 2013 -Richard Leppert, “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2009 -Angela Gair, “The Artist’s Handbook”, Abbeydale Press, England, 1998 -Hazel Harrison, “How to Paint&Draw”, Anness Publishing, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar