Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI IV (KANUN) Birinci Düzey MÜZ208.4 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Repertuar, Türk müziği solfej ve kuramı
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı EMRE ERDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
Dersin Amacı KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
Dersin Tanımı KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 Tanburi Cemil Nikriz Longa
2 Tanburi Ali Efendi Suzidil Peşrev
3 Kantemiroğlu Sazkar Peşrev,
4 Hicaz Humayun Peşrev Veli Dede
5 Cinuçen Tanrıkorur Çargah Peşrev
6 Sadi Işılay Segah Sazsemaisi
7 ESERLERİN TEKRARI
8 ESERLERİN TEKRARI
9 FİNAL
10 Nikolaki Mahur Sazsemaisi, Tanburi Cemil Bey Hicazkar Peşrev
11 Lavtacı Andon Hüseyni Sazsemaisi, Neyzen Aziz Dede Uşşak Sazsemais
12 Tatyos Hüseyni Sazsemai, Alaeddin Yavaşça Acemaşiran Medha, Sedat Öztoprak Evc Sazsemai
13 Seyfettin Osmanoğlu Hüzzam Peşrev baraj parçasıdır. İlaveten yukardan seçilecek iki eser ile toplamda üç eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
14 FİNAL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır.
2 Türk müziği aralık kavarmının kurgulanmasına yardımıcı olunur.
3 Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
4 Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halil Karaduman method kitabı, Tahir Aydoğdu method kitabı
Yardımcı Kaynaklar İsmail Hakkı Özkan

Ders İle İlgili Dosyalar