Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOĞUTMA TEKNİĞİ Birinci Düzey MM 346 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DOĞAN ERDEMİR
Dersin Veriliş Şekli SINIFTA YÜZYÜZE, PROBLEMLERLE UYGULAMALI OLARAK
Dersin Amacı Soğutma ile ilgili genel bilgiler ve ideal soğutma çevrimi. Soğutma devreleri. Soğuk hava makinaları. Mekanik Kompresörlü soğutma sistemleri, absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi. Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları; Kompresör, buharlaştırıcı, yoğuşturucu, genişleme valfi, kılcal boru, emniyet ve ayar elemanları. Soğuk hava depolarının projelendirilmesi. Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi.
Dersin Tanımı SOĞUTMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI

Dersin İçeriği
1 Soğutma ile ilgili genel bilgiler
2 İdeal soğutma çevrimleri, soğutma devreleri
3 Soğuk hava makinaları
4 Mekanik kompresörlü soğutma sistemleri
5 Mekanik kompresörlü soğutma sistemleri
6 absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi
7 absorbsiyonlu soğutma sistemi, enjektörlü soğutma sistemi
8 Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları
9 Soğutma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar ve hesaplamaları
10 Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
11 Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
12 Soğuk hava depolarının projelendirilmesi
13 Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi
14 Frigorifik araçların tasarım ve projelendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Soğutma sistemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak,
2 Soğutma sistemlerinde bulunan elemanları tanımak ve tasarımda nasıl kullanılacağını bilmek,
3 Soğuk hava depolarının projelendirilmesi yapmak,
4 Soğuk hava depolarının tasarımını yapmak
5 Frigorifik araçların tasarımını yada projelendirilmesini yapabilmek.
6 Soğutma sistemleri ile alakalı matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
7 Soğutma sistemleri ile alakalı Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
8 Soğutma sistemleri ile alakalı Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9 Soğutma sistemleri ile alakalı Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
10 Soğutma sistemleri ile alakalı Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Özkul N., Uygulamalı Soğutma Tekniği, TMMOB yayını • Genceli O.F., Soğutma Tekniği, TMMOB, 2001
Yardımcı Kaynaklar • Özkul N., Uygulamalı Soğutma Tekniği, TMMOB yayını • Genceli O.F., Soğutma Tekniği, TMMOB, 2001

Ders İle İlgili Dosyalar