Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DÜNYA SİYASETİNDE AFRİKA Birinci Düzey D-ULS205 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MÜCAHİD GÜRBÜZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MÜCAHİD GÜRBÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencinin Afrika kıtasında tarihsel süreç içinde yaşanan gelişmelerin irdelenmesi yoluyla Afrika konusunda bilincinin ve farkındalığının arttırılmasıdır. Her hafta okunacak metinler üzerinden yapılacak tartışmalarla interaktif bir yöntem izlenecektir.
Dersin Tanımı Bu derste, ABD, AB, Rusya Federasyonu, Çin Halk Cumhuriyeti, Japonya, Hindistan, Brezilya ve Türkiye gibi küresel ve bölgesel güçlerin Soğuk Savaş ve sonrasında Afrika kıtasına yönelik politikaları söz konusu ülkelerin ekonomik ve siyasal politikaları da ele alınarak tarihsel süreç içerisinde görülen değişiklik ve süreklilik öğeleri belirtilerek incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Ders Tanıtımı
2 Sömürgecilik ve Afrika
3 Bağımsızlık ve Postkolonyalizm
4 Neo-Kolonyalizm ve Afrika -1- ABD, Çin, Hindistan ve Rusya
5 Neo-Kolonyalizm ve Afrika -2- Fransa, İngiltere, Almanya
6 Neo-Kolonyalizm ve Afrika -3- İtalya, İspanya, Portekiz, Belçika
7 Neo-Kolonyalizm ve Afrika -4- Brezilya, Japonya, İran, İsrail
8 Ara sınav
9 Case Study: Ruanda Soykırımı
10 Case Study: Libya ve Mali Müdahaleleri
11 Geçmişten Günümüze Türkiye-Afrika İlişkileri (1)
12 Geçmişten Günümüze Türkiye-Afrika İlişkileri (2)
13 20. Yüzyıl ve Sonrası Birlik Çabaları (Afrika Birliği ve Bölgesel örgütler)
14 Küresel Terörizm ve Afrika/Terör Örgütleri
15 Case Study: Sudan, Nijerya
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17 Yarıyıl Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Afrika ile büyük güçler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
2 sömürgecilik ve sömürgelikten kurtulma sırasında Afrika''nın dünya siyasetindeki rolünü analiz eder.
3 Soğuk Savaş boyunca Afrika ile büyük güçler arasındaki ilişkileri analiz eder.
4 Büyük güçlerin Soğuk Savaş sonrası Afrika politikalarını açıklar.
5 Afrika''ya yönelik 2000''lerde artan ilgiyi açıklar.
6 Türkiye''nin Afrika politikasını analiz eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Edit. Hasret Çomak, "Afrika Politikası", Beta Yayınları, İstanbul, 2017. Marc Ferro, "Sömürgecilik Tarihi", İmge Kitabevi, 2002. Ali Mazrui, "Afrikalılar", İnsan Yayınları; İstanbul, 1992.
Yardımcı Kaynaklar Raımondo Luraghı, "Sömürgecilik Tarihi", E Yayınları, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar